Avatar billede petter Nybegynder
23. august 1999 - 20:03 Der er 4 kommentarer

Er der noget galt

Er der nogen der kan se noget galt med følgende sætning?

<%@ Language=VBSCRIPT %>
<%
Dim sql

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.Mappath("database\zyber.mdb")
sql = "INSERT INTO Indkob (KundeID,ProdID,Antal) VALUES ('" & session.SessionID & "','"&Request.Querystring("ProdID")&"','"&Request.Form("antal")&"')"
Conn.Execute(sql)
Conn.close
Set Conn = Nothing
response.redirect"kurv.asp"

%>

Fejlkode:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Data type mismatch in criteria expression.

/hub.asp, line 8
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 20:11 #1
Prøv at udskrive sql lige før execute, så skal jeg tage et kig
Avatar billede stoffer Nybegynder
23. august 1999 - 21:01 #2
sql = "INSERT INTO Indkob (KundeID,ProdID,Antal) VALUES (" & session.SessionID & ","&(Request.Querystring("ProdID")&","&Request.Form("antal")&")"

du har sikker sat dine access felter til at være tal og ikke tekst, derfor skal ' erne fjernes, hvis tal....
Avatar billede hy Nybegynder
24. august 1999 - 13:05 #3
Du requester både fra en get og fra en post metode i din sql
Request.Querystring("ProdID") bruges til get
Request.Form("antal") bruges til post
Er det ikke korekt ??
hyde
Avatar billede sone Nybegynder
24. august 1999 - 13:08 #4
Korrekt.
petter >> Har du stadig problemer, så prøv at sende indholdet af din SQL variabel.