Avatar billede duhn Nybegynder
18. maj 2003 - 13:06 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

hvordan sætter man en bestemt størelse vindue??

Hej alle Javascript freak.

jeg er igang med at lave en admin side i php med mysql i kan se den her: http://teles.land-dk.dk/admin/users.php
når man trykker på en bruger id (ude til venstre på siden)
kommer der et nyt vindue op er det muligt at få det til at passe til indholdet i størelse det vindue=???? og kan man evt. gøre sådan at når man trykker gem laver den en refresh af users.php siden??

På forhånd tak.
Avatar billede cool_casper Nybegynder
18. maj 2003 - 13:14 #1
Dette kan du gøre ved at lave en popup funktion som også refresher din gamle side...

<script language="JavaScript">
<!-- Gem koden for gamle browsere

function PopWin(url,h,w) { var ww = 480, wh = 340, leftPos = null, topPos = null;

IE=(document.all)?true:false;
var wh = (IE)?document.body.clientHeight : window.innerHeight;
var ww = (IE)?document.body.clientWidth : window.innerWidth;

if (top.screen){
  if (screen.width){
    leftPos = Math.round((ww-w-10)/2);
    topPos = Math.round((wh-h-29)/2);
  } else {
    leftPos = 50
    topPos = 50
  }

popupWin = window.open(url, 'popup', 'scrollbars,resizable,height=' + h + ',width=' + w + ',top=' + topPos + ',left=' + leftPos + '');
document.location.href='users.php';
}
// -->
</script>

Og så bruge dette når du skal lave et link:

<a href="java script:PopWin('http://exp.dk',300,300);">Din linktekst</a>

Du kan selvfølgelig selv lige tilpasse det så det passer ind i din dynamiske kode. Og du kan også selv tilpasse højde og bredde på vinduet. Den centrerer også vinduet for dig! :)
Avatar billede roenving Novice
18. maj 2003 - 13:27 #2
>>duhn

er det muligt at få det til at passe til indholdet i størelse det vindue=????

forstår jeg sådan, at størrelsen på indholdet kan variere ret meget ...

-- det _kan_ lade sig gøre først at lægge det ind i et skjult element, finde dimensionerne for det element og så bruge det til at fastsætte størrelsen på popup'en ...

-- det synes jeg du skal overveje om du har behov for -- jeg har ikke lige teknikken klar, men under omstændigheder er det besværligt, så at bruge det på bruger-info vil jeg kalde over-kill ;-)
Avatar billede grunken Nybegynder
18. maj 2003 - 13:27 #3
eller :)

Users.php

<script type="text/javascript">
function hest() {
if (pops.closed) {
  location.reload('users.php');
}else{
  setTimeout("hest();", 100);}
}

function hund(){
  pops = window.open('users.php?id=001','win1','height=320 width=380');
  setTimeout("hest();", 100);
}
</script>

<a href="#" onclick="hund();">Åben Vindue</a>

popup:users.php?id=noget

der hvor du har din submit button
laver du en knap sådan

<input type="button" value="submit" onclick="document.forms[0].submit;self.close();">

-grunken
Avatar billede grunken Nybegynder
18. maj 2003 - 13:28 #4
>roenving

det er såmen bare at finde en offsetHeigth eller inner height på en div :)
Avatar billede grunken Nybegynder
18. maj 2003 - 13:30 #5
bucker ændrer lige knappen

<input type="button" value="submit" onclick="document.forms[0].submit();self.close();">

Nick Nick dog *G*
Avatar billede duhn Nybegynder
18. maj 2003 - 13:32 #6
cool_casper koden du gav mig skal den indsættes på users.php eller den side der kommer frem hvor man redigerer profilen??
Avatar billede roenving Novice
18. maj 2003 - 13:37 #7
>>grunken

-- det har du præcist ret i -- men jeg synes stadig det er overkill ...
Avatar billede grunken Nybegynder
18. maj 2003 - 13:40 #8
Helt enig eftersom at vinduets indhold højst sandsynligt ikke vil variere :)
Avatar billede duhn Nybegynder
19. maj 2003 - 12:30 #9
user_ret.php
users.php er forsiden når man trykker på userid kommer popup vinduet som kalder
user_ret.php når man trykker på knappen "ret data" kalder den en side 3 som hedder user_ret2.php,,, er det ikke muligt at efter fx. 5 sec lukker siden user_ret2.php og samtidig opdarere den siden users.php ?????????????
Avatar billede roenving Novice
19. maj 2003 - 14:44 #10
Kommer side 3 i hoved-vinduet ???

-- så skal du bruge:

<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="5;URL=users.php">

oppe i <head>-sektionen af user_ret2

-- hvis den kommer i din popup, skal du inkludere denne kode i user_ret2.php:

<head>

..

<script language="javascript" type="text/javascript">

function closeWin(){
  tid=new Date().getTime();
  opener.location.replace("users.php&tid="+tid);
  window.close();
}
</script>

</head>

<body onload="setTimeout(closeWin(),5000);">

Visse browsere og visse situationer kan få en cached side til ikke at refreshe ordentligt -- derfor teksten efter users.php

hth
jes
Avatar billede duhn Nybegynder
20. maj 2003 - 01:10 #11
side 3 kommer i det samme vindue som popupén kommer.
Avatar billede duhn Nybegynder
20. maj 2003 - 01:24 #12
Tak for hjælpen det lader til at det funker :)
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 09:13 #13
Velbekomme -- og tak for points ;~}