Avatar billede garma Nybegynder
18. maj 2003 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Microsoft Office xp

Styresystem Microsoft Windows XP
Jeg installerede Micrografx GraphicsSuite, hvorefter Word og Excel i forbindelse med start kom med følgende:
"Microsoft Visual Basic - The macros in the project are dsabled. Please refer to the online hlp ogr documentation of the host application to determine how to enable macros".
Mulinghed - OK eller HELP. Ved help kommer følgende tekst:
"This document was opend with Macros Disabled - A host application may disable or enable macros. This error has the following causes and solutions:
You opened the document with Macros Disabled. Close the document, at then reopen it wit Enable Macros. For additional information, select the item in question and press F1 (in Windows) og HELP (on the Macintosh).
Hvis jeg trykker ok kommer teksten 3 gange, hvorefter word og excel fungerer.
Hvad gør jeg for at komme problemet til livs?
Venlig hilsen
Palle Jensen
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2003 - 12:08 #1
Har du valgt medium for macro security level. Måske skal du også sætte et kryds under fanebladet Trusted sources. Trust all installed add-ins and templates. De ligger også under Tools - Macro - security
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. maj 2003 - 12:13 #2
Nøjagtig placering:

Funktioner
Indstillinger
Fanebladet Sikkerhed
Macrosikkerhed
Avatar billede garma Nybegynder
18. maj 2003 - 13:32 #3
Ja så langt så godt; jeg har dog været nødt til at slette 4 filer; så word er på plads - nu kommer excel med følgende kommentar ved opsatart:
"Microsoft Visual Basic - Complete error in hidden module: AutoExecNew" efter ok virker programmen ved nedlukning kommer følgende kommentar: "Microsoft Visual Basic -DistMon
Palle Jensen
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. maj 2003 - 19:00 #4
Takker for point:)

Kan desværre ikke hjælpe dig med den fejlmelding i Excel :(
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2003 - 21:10 #5
Det lyder som en fejl i en makro, der starter når du åbner et ny mappe.
Prøv at vælge Macro - Visual Basic editor, eller tryk Alt + F11. Kig i kodemodulet. Vælg View Project Explorer for at se, om der er en macro (modul) der hedder AutoExecNew. Hvis ja, kan du dobbeltklikke på den, og se om du får lov at se hvad den indeholder. Hvis ikke, kan du prøve at vælge Tools - et eller andet projektnavn.xls Project Properties. Vælg fanebladet Protection og fjern hakket i Lock project from viewing. Er projektet låst med password, skal du have fat i en password fjerner.
Avatar billede des_84 Nybegynder
01. februar 2005 - 18:36 #6
Hej.
Bare en lille indskydelse til dette.
Der findes to måder at åbne vbeditoren på(Måske flere).
Den ene måde er Debug måden, som egentlig er til for at fejlfinde, den anden er selve editor måden hvori man kan genere sit script.
Hvis man bruger debug måden kan den godt drille, og ikke vil lade brugeren eksekvere scriptet, så husk at gå ind og oprette et nyt script fra bunden i stedet for at gå Debug vejen.
En anden ting er; hvis man åbner et word dokument med makroer, forekommer der hypist en dialogboks sammen med åbningen om macroerne skal enables eller disables.
Denne boks kan nogle gange godt gemme sig bag word, så derfor... Husk at tjekke om den ligger der.
Det var alt fra mig.
(Bare hvis alt andet ikke går som det skal.)