Avatar billede erik_n Nybegynder
26. november 2000 - 23:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

MYSQL HJÆLP

jeg skal bruge denne online bruger, men den  bruger musql og det kan jeg ik finde ud af...når jeg skal trykke på filen står der:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in d:\\home\\test\\www\\tester\\user_online.php on line 21

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in d:\\home\\test\\www\\tester\\user_online.php on line 27
brugere online
Avatar billede erik_n Nybegynder
26. november 2000 - 23:50 #1
og her i 21 til 27 linje:

    $r = mysql_fetch_row( mysql_query(\"SELECT * FROM online_users WHERE ip like \'$ip\'\"));
    if ($r == (false))  {
    mysql_query(\"INSERT INTO online_users (id,ip,name,date) values (\'\',\'$ip\',\'\',\'$array2\')\");
    }
mysql_query(\"DELETE FROM online_users where date < $array2 - 400\");
$res = mysql_query(\"SELECT * FROM online_users\");
$tal = mysql_num_rows($res);
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2000 - 23:52 #2
du skal

    $res = mysql_db_query(\"databasenavn\",\"select....sikkert ok...\");
    $r = mysql_fetch_row($res);
..osv
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2000 - 23:54 #3
hovsa , det var kun det halve :-)

  if (!($res = mysql_db_query(\"databasenavn\",\"select....sikkert ok...\")) {
    echo mysql_error();
  }
  $r = mysql_fetch_row($res);

så finder du ud af om der var fejl i sql-sætningen.  (Ja, brug du bare mysql_query
i stedet for - hvis du har sat databasen tidligere)
Avatar billede erik_n Nybegynder
26. november 2000 - 23:55 #4
ja, men jeg ved intet om MYSQL kunne du ik lave en database til den også kan jeg bare upload den i min MYSQL database :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. november 2000 - 23:59 #5
Nej, det er vist ikke lige.... men siger den fejl til SQL-sætningen? Det ser
yderst fornuftigt ud, en man ved jo aldrig.

(I et solidt system bør man altid check for om de kald man laver returnerer ok
eller fejl)
Avatar billede jd Nybegynder
27. november 2000 - 20:24 #6
erik_n-> Du har connectet til mysql-serveren/databasen?
Avatar billede erik_n Nybegynder
27. november 2000 - 22:35 #7
ja det har jeg men jeg har bare taget koden fra og min adr. osv. OK
Avatar billede erik_n Nybegynder
28. november 2000 - 13:08 #8
INGEN KAN HJÆLPE ;( SLETTER SPØRGESMÅLET !!!