Avatar billede goat4dinner Nybegynder
15. maj 2003 - 23:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

send variabel ind i flash fra asp fil

jeg står og mangler et eksempel på en asp side med en swf fil der modtager en variabel fra selve asp'en (VB)...

dog skal det siges at variablen er varierende så jeg vil ikke kunne nøjes med at bruge mc.tgotoframe (er ikke sikker om det er sådan det staves)
Avatar billede jakwag Nybegynder
15. maj 2003 - 23:26 #1
http://www.asp101.com/articles/flash/index.asp
http://www.aspin.com/home/tutorial/graphics/flash

Måske er der noget her der kan hjælpe.

Ellers er der vist en del her på eksperten der arbejder med flash og asp.
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
15. maj 2003 - 23:33 #2
Idéen er god nok men det eksempel sender en variablen fra en anden asp side som bliver indlæst... jeg har brug for en asp side hvori swf filen også ligger og variablen bliver sendt fra selve asp filen ind i swf filen...
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
15. maj 2003 - 23:43 #3
Hvis du ikke kan finde et eksempel ville jeg hellere foretrække hvis du sendte mig en zip fil med asp og swf fil.
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
15. maj 2003 - 23:47 #4
mail: goat4dinner@hotmail.com
Avatar billede _k Nybegynder
16. maj 2003 - 01:14 #5
Hvis du bruger Flash MX, kan du tilføje følgende linje til den kode du får når du publisher:
<PARAM NAME=FlashVars VALUE="variabel=Her er så din variabel">
Du kan så referere til denne variabel, som var den skrevet på main timeline i din Flash film.

Mener at kunne huske, at syntaksen for ældre versioner af Flash, er noget i retning af:
<PARAM NAME=movie VALUE="whatever.swf?variabel=en anden fin variabel">

Kunsten bliver naturligvis for dig, at konstruere nogle asp-sider som sætter variablens indhold ind det rigtige sted i html-dokumentet. Men er du en haj til scripting, skulle det være en smal sag....

Og så lige en personlig indvending: Ovenstående er bøvlet. Gør som jakwag foreslår og adskil dine asp-variabel-sider fra dem du bruger til at vise selve Flashfilen med. Skaden er naturligvis ikke så stor, hvis du udelukkende arbejder med "små" variable, men bliver de bare lidt større, er denne løsning klodset - og på den anden måde, kan du også loade ind i runtime!
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
16. maj 2003 - 01:19 #6
som sagt er jeg ikke en haj til scripting.. men hvis du vil lave et eksempel og sende det til min mail, skal jeg med glæde give flere point...
Avatar billede _k Nybegynder
16. maj 2003 - 13:04 #7
Supercool - men der er vel i runde tal en mio. mia. måder at lave det på, så spørgsmålet bliver snarere, hvad vil du have? Hvad skal du bruge det til? Hvordan skal det se ud? Har du adgang til asp/php? Database? Og kan du selv lave et eller andet i asp, eller har du taget hagesmækken på, og forventer at blive maddet?

Forklar, forklar....
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
16. maj 2003 - 15:22 #8
Jeg vil gerne have en asp side der hvori der er en simpel variabel (userip) der bliver indlæst fra ASP siden... men variablen skal være brugerens ip...

jeg mener det er noget i stil med.
<% userip = request.ServerVariables("REMOTE_USER") %>

userip skal derefter bare sendes ind i flash filen... jeg er ligeglad hvordan det gøres da jeg ikke har brug for andet asp. hvis der kommer mere klarer jeg det selv. point mæssigt er jeg ligeglad... jeg er ikke så aktiv herinde og giver gerne 400-600 point for at få noget lavet til mig. og angående database bruger jeg det ikke på dette site... ja jeg kan godt lave simple sites i asp men erfaren er jeg bestemt ikke. og i denne opgave forventer jeg at blive maddet....  *LOL*

du kan sende filerne til mojhan@mail.dk
Avatar billede _k Nybegynder
16. maj 2003 - 20:34 #9
Ok, på med hagesmækken :o)

http://www.it-c.dk/people/tomlau/flash/ip.zip

Har brugt REMOTE_ADDR i stedet for dit eksempel. Er ikke klar over hvad den store forskel er, men det virker fint på min server.....

Er du tilfreds, er 200 point rigeligt!
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
16. maj 2003 - 22:35 #10
tusind tak for hjælpen...