Avatar billede petras Nybegynder
15. maj 2003 - 22:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Cannot add header information - headers already sent by

Sidder og roder lidt med Dreamweaver og PHP. Vil lave en update side og denne virker da også. Men når jeg har trykket på send på min opdateringsside får jeg en fejl
Cannot add header information - headers already sent by

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /usr/home/whitehat_dk/users/praz/ret.php:3) in /usr/home/whitehat_dk/users/praz/ret.php on line 48

I linje 3 er flg. : <?php

I linje 48 er flg. : header(sprintf("Location: %s", $updateGoTo));

Hvad er der galt ?

Peter
Avatar billede martinbk Nybegynder
15. maj 2003 - 22:46 #1
problemet ligger i du ikke kan bruge headers mit i et dokument.. headers skal ALTID sendes før der genereres noget til browseren
Avatar billede martinbk Nybegynder
15. maj 2003 - 22:46 #2
mit skulle have været midt
Avatar billede fromsej Praktikant
15. maj 2003 - 22:48 #3
http://www.eksperten.dk/spm/353183
Luk venligst det ene.
Avatar billede petras Nybegynder
15. maj 2003 - 22:51 #4
Sletter jeg bare linjen

I linje 48 er flg. : header(sprintf("Location: %s", $updateGoTo));

...eller ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. maj 2003 - 00:55 #5
Linien kan forøvrigt skrives nemmere som:

header("Location: $updateGoTo");

men udover det, bliver du nødt til at skrive din kode, således at header-kald bliver afviklet inden der sendes html til klienten!
Avatar billede ohmish Nybegynder
16. maj 2003 - 04:05 #6
ellers brug javascript hvis det ikke er muligt.
det er fanma tit man er i denne situation synes jeg..
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. maj 2003 - 09:54 #7
ohmish: Det er som regel kun, hvis koden ikke er ordentligt gennemtænkt...
Avatar billede ohmish Nybegynder
16. maj 2003 - 10:10 #8
tipsen: jæs.. f.eks hvis man bruger includes (kunstigt frameset med tables, og det der trigger headeren er på den inkluderede side).
Avatar billede ohmish Nybegynder
16. maj 2003 - 10:13 #9
hvordan skal man ellers opbygge en side uden frames? så skal hver side jo være selvstændig.. det er besværligt når man skal ændre en generel ting.
Avatar billede tipsen Nybegynder
16. maj 2003 - 10:35 #10
Tjahh - jeg gør det også - det er bare et spørgsmål om at adskille kode og html...
Avatar billede niboan Nybegynder
16. maj 2003 - 11:38 #11
Dit problem er nok ikke '<?php' i linie 3, men det der kommer i linie 1 og 2. '<?php' skal være det første i dit script, da alt før opfattes som en del af html-koden, og sendes til output med det samme. Det der står i de første linier skal flyttes ned under dit header() kald, og du skal sørge for, at dit script ikke genererer output mellem linie 1 og header().
Avatar billede petras Nybegynder
19. maj 2003 - 17:05 #12
Kan ikke få det til at fungere - hører en "virkelig" person.
Avatar billede googolplex Novice
19. maj 2003 - 17:32 #13
Tipsen:

Hvor godt er det her til headers ?

http://www.webcafe.dk/tipsogtricks/php/phpheaders.html
Avatar billede tipsen Nybegynder
19. maj 2003 - 20:10 #14
Output-buffering er ganske udemærket - tror det har en smule (negativ) betydning for performance, men ikke noget der betyder så meget som de ineffektive kodestumper der ofte ses på eksperten :-)