Avatar billede qredee Nybegynder
15. maj 2003 - 19:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dropdown menu?

Hej, jeg skal have en dropdown menu.
http://krede.users.whitehat.dk/morten.php -> Den skal se sådan der ud, men være lavet med layers og dropdown i js, ikke i php :) forstår i !?
Avatar billede staf Nybegynder
15. maj 2003 - 20:01 #1
Noget ala: http://www.gyldendal.adsl.dk/stephan/dropdown/dropdown.html ??

Tag dig ikke af venstrejustreringen. Dette kan naturligvis instilles.
Menuen er en jeg har implementeret fra dhtml-central!

Består af 3 filer. 2 js-filer og et stylesheet.
Kan sende dem til dig hvis det har interesse!!

/Staf
Avatar billede qredee Nybegynder
15. maj 2003 - 20:05 #2
Nej! Se nu mit link -> Sådan skal det være bare med JS!
Avatar billede roenving Novice
15. maj 2003 - 20:26 #3
Et simpelt eksempel -- du kan lige rode med de præcise positioner m.m.m.

<html>
<head>
<title>*Webmonstar*</title>
<style>body {cursor: default;}</style>
<script>
function foldUd(){
  document.getElementById('hidden').style.visibility='visible';
  document.getElementById('Close').style.top=118;
}
function foldSammen(){
  document.getElementById('hidden').style.visibility='hidden';
  document.getElementById('Close').style.top=25;
}

function changebg(element,mode)
{if (mode=="over")
{mussetype = 'default'
farve = '#FFFFFF'}
else if (mode=="udenfor")
{mussetype = 'default'
farve = '#EEEEEE'}
else if (mode=="klik")
{mussetype = 'default'
farve = '#c0c0c0'}
element.style.backgroundColor=farve;element.style.cursor=mussetype;}
</script>
</head>
<body bgcolor="#eeeeee" oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false">
<div id='Open' onclick="foldUd()">
<table height="25" width="170" border="1" style="border-collapse: collapse; border-bottom: 0px;" bordercolor="#000000">
<tr>
<td onmouseover="changebg(this,'over');" onmouseout="changebg(this,'udenfor')" onclick="changebg(this,'klik');foldUd()" bgcolor="#E0E0E0" style="border-bottom: 0px;" height="22" width="172">
<center><font face="Verdana" size="2"><b>Open</b></font></center></td>
</table></div>
<div id='hidden' style="visibility: hidden">
<table height="93" width="170" border="1" style="border-collapse: collapse; border-bottom: 0px;" bordercolor="#000000">
<tr>
<td bgcolor="#EEEEEE" height="90" width="172" style="border-bottom: 0px;" valign="top">&nbsp;</td>
</table></div>
<div id='Close' style="position:absolute;left:10;top:35" onclick="foldSammen()">
<table height="25" width="170" border="1" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#000000">
<tr>
<td onmouseover="changebg(this,'over');" onmouseout="changebg(this,'udenfor')" onclick="changebg(this,'klik');foldSammen()" bgcolor="#E0E0E0" height="22" width="172">
<center>
<p><font face="Verdana" size="2"><b>Close</b></font></p>
</center></td>
</table></div>
</body>
</html>

hth
jes
Avatar billede b.b Nybegynder
15. maj 2003 - 20:37 #4
Avatar billede b.b Nybegynder
15. maj 2003 - 20:44 #5
http://www.bblauritzen.net/eksperten/menu/menu.htm

her er den som du vil have den....