Avatar billede mdj Nybegynder
15. maj 2003 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Serverside skalering af billeder hentet fra MSSQL DB

Jeg har en kæmpe bunke billeder liggende binært i en MSSQL 2000, database. Det er også meget fint, men jeg er træt af ikke at kunne vise en lille version, før man skal hente billedet i fuld opløsning.

Er der nogen som kender til et komponent eller en fancy funktion, der kan skalere et billede fra en database realtime?

For at se hvordan det ser ud pt. så kan du kigge her: http://mdj.dk/?page=pictures

Koden til at generere billedet er denne:

<%
Dim Image
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")

myConn.Open data
strSQL = "SELECT image FROM Images WHERE ID =" & request.QueryString("id")

rs.Open strSQL, myConn, 1
If Not rs.EOF Then
    strImage = rs("Image")
    Response.BinaryWrite strImage
Else
    Response.redirect("pictures/default.asp?reason=notfound")
End If
rs.Close
myConn.Close
Set rs = Nothing
Set myConn = Nothing
Response.End
%>
Avatar billede mekaniker Nybegynder
15. maj 2003 - 16:02 #1
Avatar billede mdj Nybegynder
15. maj 2003 - 16:05 #2
Jeg har lige siddet og kigget på ASPImage, men jeg syntes ikke at kunne finde noget dokumentation på hvordan jeg får det gjort? :(
Avatar billede mdj Nybegynder
15. maj 2003 - 16:12 #3
Pyt! jeg har lige taget en beslutning... jeg tror jeg glemmer alt om at have mine billeder i en database... i stedet vil jeg bare gemme dem på disken.. det er en hel del nemmere at have med at gøre :)
Avatar billede mekaniker Nybegynder
15. maj 2003 - 19:48 #4
Og det er også meget lettere at have med at gøre hvis du bare gemmer filnavnet i db'en.

Og hvis du gør det kan du helt sikkert bruge ASPImage til formålet.
Avatar billede mdj Nybegynder
15. maj 2003 - 20:08 #5
Yepper, det var ca. også sådan jeg havde tænkt mig at gøre det :)