Avatar billede js2002 Nybegynder
15. maj 2003 - 10:35 Der er 3 kommentarer

parsing af værdier fra XML til XSD

Hej

Jeg har nogle værdier som jeg dynamisk skal opbygge et schema udfra, værdierne ligger pt. i en XML fil og er afhængige af brugernes handlinger, hvorleds kan man få disse overført til et schema, kan man lave en copy/include eller andre gode forslag?

Mvh
John
Avatar billede atoft Nybegynder
15. maj 2003 - 10:54 #1
Du kan meget passende lave et XSLT, som transformerer fra xml'en til schema'et

/atoft
Avatar billede js2002 Nybegynder
15. maj 2003 - 11:01 #2
Kan du oplys hvordan. Et lille deludsnit af de to filer:

XML:
<rule>
<description>Max</description>
<value>2</value>
</rule>

XSD:
<xs:sequence>
<xs:element name="answer" type="xs:string" maxOccurs="IndsætHER"/>
</xs:sequence>

Her er det value som skal overføres til IndsætHER

Takker på forhånd

John
Avatar billede awolffdk Nybegynder
24. maj 2003 - 16:29 #3
Hvilke handlinger kan brugeren foretage?