Avatar billede pablo Nybegynder
15. maj 2003 - 10:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overfør værdi fra ét felt til et andet...

Hej

Jeg har 2 kolonner med tekstfelter, som jeg udskriver dynamisk fra en database. Alle feltnavnene kommer i den ene kolonne f.eks. til at hedde "a_1234_enh" og i den anden kolonne tilsvarende: "a_1234_fak". Tallet i navnene angivet et id for hver post.

Jeg har et Javascript, som når man forlader et felt i første kolonne (onBlur), så udfylder den tilsvarende felt i anden kolonne med samme værdi.

---------------------------------
function overfoer(felt) {
if (!felt.value.match(/^[\d,]+$/)) {
alert("Du må kun skrive tal og komma i feltet!");
felt.focus();
}
else {
tal = felt.name.substring(0, felt.name.lastIndexOf("_"));
af = tal + ((felt.name.indexOf("_enh") != -1) ? "_fak" : "_enh");
felt.form.elements[af].value = felt.value;
}
---------------------------------

Det er også helt fint, MEN den gør det bare råt og brutalt! Dvs. den er ligeglad med om der allerede står noget i feltet i anden kolonne. Er der en venlig haj der kan udbygge scriptet lidt, så når man forlader feltet i første kolonne, så skal den kun overføre værdien til tilsvarende felt i anden kolonne HVIS værdien i anden kolonne er forskellig fra 0 (nul)?

I ASP kunne jeg godt have lavet det, men Javascript syntax er bestemt ikke min stærke side :-(

//Pablo
Avatar billede roenving Novice
15. maj 2003 - 10:39 #1
function overfoer(felt) {
if (!felt.value.match(/^[\d,]+$/)) {
alert("Du må kun skrive tal og komma i feltet!");
felt.focus();
}
else {
tal = felt.name.substring(0, felt.name.lastIndexOf("_"));
af = tal + ((felt.name.indexOf("_enh") != -1) ? "_fak" : "_enh");
if (parseFloat(felt.form.elements[af].value)==0){
  felt.form.elements[af].value = felt.value;
  }
Avatar billede pablo Nybegynder
15. maj 2003 - 10:41 #2
Det var godt nok hurtigt :-)
Mange tak for din hjælp
Avatar billede roenving Novice
15. maj 2003 - 10:42 #3
Velbekomme -- og tak for points ;~}