Avatar billede brevkasserne Nybegynder
15. maj 2003 - 00:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Saml en PC i et bestemt kabinet!

Jeg skal have samlet en PC'er i dette kabinet:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1048&page=1

Den skal bestå af kvalitetskomponenter (så vidt det er muligt), men stadig ikke overstige 4000,- inkl. kabinet som koster 1295,- så der ca. er 2700,- til rådighed!

Jeg tror man kan samle noget ala en Athlon XP 2000+ med 256MB DDR-ram, 40GB Harddisk, brænder osv.!

Men er der nogen som kan komme med specifikke links fra f.eks. edbpriser.dk, eller anden side hvor alle komponenter er inkluderet???

Den skal også være klar til ADSL og hvad man ellers vil forvente af en alm. PC'er!

Bundkortet skal selvfølgelig passe til kabinetet. Med hensyn til mål osv. så kan det findes her:
http://www.lian-li.com/product.php?action=viewPD&prdid=1024
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
15. maj 2003 - 00:06 #1
Det er ALLE komponenter jeg søger foruden kabinetet, så jeg kan samle den så snart jeg har bestilt komponenterne!

Håber der er nogle friske sjæle som vil hjælpe :-)
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
15. maj 2003 - 00:14 #2
Desuden skal man også kunne benytte de to USB2 porte som findes på fronten ;-)
Avatar billede jajakobsen Nybegynder
15. maj 2003 - 04:43 #3
spar på kabinettet og brug pengene på hardware! Man kunne godt få det indtryk, at du gør grin med os?????????
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
15. maj 2003 - 08:09 #4
er det ikke nemmere at købe en Shuttle XPC ?
den er inklusiv bundkort...
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
15. maj 2003 - 08:09 #5
eller en soltek Qbic, den fås med 2 store drev pladser ligesom lian li kabinettet.
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
15. maj 2003 - 11:42 #6
Gør grin med jer????????? Hvordan det?????????
Jeg mener det faktisk seriøst, men var dog bange for at stille spørgsmålet da jeg før har prøvet at stille lign., men uden held da der ingen var som kunne/gad svare på det!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
15. maj 2003 - 12:22 #7
den største udfordring er at finde et bundkort der er småt nok.

bundkortene til shuttle's xpc'ere sælges også i "løs vægt", men jeg er endnu ikke stødt på nogle danske forhandlere.
men jeg vil tro at sådan et burde kunne sidde i lian li kabinettet
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
17. maj 2003 - 20:43 #8
Er der nogen som ved hvor jeg kan købe et sådan bundkort?
Samt evt. en strømforsyning som også passer til?

Det er vel det eneste som skal være specielt, i forhold til alm. pc'er???
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
19. maj 2003 - 07:57 #9
der følger muligvis strømforsyning med, for hvis man ser på siden for den sølv-farvede model her: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=1047&page=1
så står der at der følger strømforsyning med og prisen er den samme.
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
19. maj 2003 - 13:16 #10
Hvis nu strømforsyningen følger med, så skal jeg vel egentlig kun kigge efter et specielt bundkort som passer til???
Resten af komponenterne af vel alm. komponenter, ikke?
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
19. maj 2003 - 19:44 #11
Hmmm... Lukker spørgsmålet!
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
20. maj 2003 - 07:55 #12
jo, så er det kun bundkortet.