Avatar billede yesyes Nybegynder
14. maj 2003 - 22:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problem med computer efter kabinet skift

Hey jeg har lige købt ny comp for en bette uge siden i dag kom mit nye kabinet så men da jeg havde fået al elektronik flyttet over og prøver at  starte kan jeg ik rigtig få den til at vise noget skærm billede skærmen reagerer ikke på at computeren bliver tændt og det samme med tastatur og mus nogen ide til hvad der kan være galt?
Avatar billede backside Nybegynder
14. maj 2003 - 22:56 #1
Er du 100% sikker på at dine stag sikker som de skal?
Den fejl laver mange ved kabinetskift.
Avatar billede yesyes Nybegynder
14. maj 2003 - 23:25 #2
stik sidder?
Avatar billede backside Nybegynder
14. maj 2003 - 23:34 #3
"Stag", de afstandsskruer dit bundkort sidder på.
http://www6.tomshardware.com/howto/20020904/images/schraube_abstandshalter.jpg

De kan sagtens sidde forkert.
Avatar billede jajakobsen Nybegynder
15. maj 2003 - 04:51 #4
Hvormeget aktivitet er der på dit bundkort og lysdioder i kabinettet? Det kræver en nærmere forklaring, hvis man skla kunne svare på, hvad problemet kan være. Er der bl.a  lyde fra højtaleren, når du starter? Sidder at internt hardware fast. Alle ledninger rigtig forbundet? osv osv.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. maj 2003 - 08:57 #5
jajakob...  Enig med dig her: "Det kræver en nærmere forklaring, hvis man skal kunne svare på, hvad problemet kan være."
Hvorfor lægge det som svar? Dit indlæg har mere karakter af Kommentar.  :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
15. maj 2003 - 15:54 #6
Min skærm tænder ikke hvis jeg ikke trykker mit grafikkort helt ned, så prøv at tage det op og tryk det helt ned...
Avatar billede darkwingduck Nybegynder
15. maj 2003 - 15:58 #7
Hvis du har mange indstiks kort, og de har været taget ud, kan der være opstået en IRQ konflikt.

Prøv at minimere antallet af indstiks kort og se om det ændre på noget
Avatar billede backside Nybegynder
15. maj 2003 - 16:05 #8
Nogle grafikkort skal faktisk presses temlig meget før de er helt på plads.
Avatar billede yesyes Nybegynder
17. maj 2003 - 17:38 #9
hmmm why virker det ik hvis mine stag ik sidder rigtigt?
Avatar billede backside Nybegynder
19. maj 2003 - 08:53 #10
Fordi de så sidder udenfor hullerne og derfor kortslutter et sted på bundkortet.
Avatar billede darkwingduck Nybegynder
19. maj 2003 - 10:14 #11
De såkaldte stag's er blot afstands stykker. De skal sikre at dit motherboard kun rør dit kabinet på de dertil beregnede steder. Der findes to typer afstands stykker, de små plastik tingester som stabilisere motherboardet og de små messing skruer med gevind i begge ender som sikre at du har jordet dit motherboard de rette steder. Afhængigt af kabinet og motherboard design, bør begge eller minimum messing skruerne mellem kabinettet og motherboardet.
Avatar billede yesyes Nybegynder
25. maj 2003 - 02:57 #12
må have kortsluttet lortet :s
Avatar billede yesyes Nybegynder
25. maj 2003 - 02:57 #13
hygge
Avatar billede backside Nybegynder
25. maj 2003 - 10:05 #14
Synes du det er rimeligt at du selv snupper point?
Vi er flere der har hjulpet dig.