Avatar billede kobe14 Nybegynder
14. maj 2003 - 18:50 Der er 17 kommentarer og
4 løsninger

Er det En KickFlip eller Et Kickflip

Er det En KickFlip eller Et Kickflip siger det ikke nok!
Avatar billede mat Nybegynder
14. maj 2003 - 18:58 #1
Jeg kalder det en kickflip :)
Avatar billede staalanden Nybegynder
14. maj 2003 - 19:13 #2
det er et!

'wow se drengen der lavede et kickflip' ..lyder lidt dumt med en, skater selv og alle mine venner siger et :)
Avatar billede riversen Nybegynder
14. maj 2003 - 19:18 #3
er også på "et" siden
Avatar billede riversen Nybegynder
14. maj 2003 - 19:20 #4
synes man siger...han fik et flip
men i pol. nudansk står der

være helt ude af flippen...så det tyder jo på en
Avatar billede amplificator Nybegynder
14. maj 2003 - 19:27 #5
"..Ude er flippen" har intet som helst at gøre med et "kickflip"..
Du kan ikke sige "Se han har lige kickflippen" men derimod "Se han har lige kickflippet"

Det korrekte er "et kickflip"
Avatar billede muffenet Nybegynder
14. maj 2003 - 19:41 #6
det hedder (underligt nok) 'hey! lav lige en kickflip!' hvis nogen spørger
Men hvis der er nogen som omtaler tricket så hedder det et kickflip....
Der er ikke så meget at tænke over da de fleste tricks er konverteret fra usa til det danske sprog, så det er en herlig blanding af slt mulig ugramatisk amerikansk og dansk

snap out
Avatar billede mat Nybegynder
14. maj 2003 - 19:44 #7
amplificator > tag det roligt med at udnævne det korrekte, jeg er ved at undersøge sagen, men indtil videre lyder det som om man kan sige begge dele - det er jo ikke et dansk ord ;)

Det "rigtige" navn er jo en "ollie kickflip" - det hedder EN ollie, det kan vi vel blive enige om? "kickflip" er navnet uden "ollie"

men jeg er enig i at det lyder fint med forskelligt køn i forskellige sammenhænge, men det hedder ikke "han har lige kickflippet" det hedder "han har lige lavet en kickflip" og "han kickflippede en 7-trins"

mvh mat
(hail to muffenet, vi mangler überjudge whpsnp)
Avatar billede kobe14 Nybegynder
14. maj 2003 - 19:47 #8
mm jeg synes persondeligt at det er EN kickflip fordi at ET kickflip lyder lidt gammel dags... lav nogle svar og få poing
Avatar billede mat Nybegynder
14. maj 2003 - 19:49 #9
nejnej vi vil have flere meninger :)

Det kan jo også have noget med geografisk ophav at gøre.
Avatar billede muffenet Nybegynder
14. maj 2003 - 19:50 #10
ups korrektionsfejl:
Men hvis der er nogen som omtaler tricket så hedder det bare kickflip.... ikke noget en eller et... man omtaler aldrig tricket som en eller et

:-D
Avatar billede muffenet Nybegynder
14. maj 2003 - 19:52 #11
men ovre i det mørke vestjylland siger man en sjælden gang
'æææ DO! kjickflippede do den dær toogtredviestrins trappe dær?'
Avatar billede amplificator Nybegynder
14. maj 2003 - 19:59 #12
Muffenet: Det sad jeg også tænkte på at skrive.. bare oversættelsen for Nordjylland :D
Avatar billede mat Nybegynder
14. maj 2003 - 20:00 #13
muffenet >  "jow jow men dæ var nu trajåtredvietrin og dæ var ÆN fråndside 180 kickflæp - men deeeet"  :P

..men for os jyder lyder "en" jo fint foran det meste ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. maj 2003 - 21:03 #14
Og hvad ind h...... er så en/et kickflip(per) ???
Avatar billede mat Nybegynder
14. maj 2003 - 22:08 #15
john_stigers > det er et skateboard trick, hvor brædtet roteres en gang rundt om sin egen x-akse. (nej, man følger ikke med rundt, man hopper og venter til brædtet er under ens fødder igen og så lander man :)

og indtil videre har jeg spurgt 6 af mine venner og de er enige om at det må hedde "en kickflip" (muffenet mente dog at man også kunne sige "et" i visse sammenhænge, men han ved ikke bedre ;)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
14. maj 2003 - 22:36 #16
jeg har skatet i 16 år og så længe jeg har vidst, hvad EN kickflip er, har jeg kaldt det en kickflip. hvis du meget gerne vil have det afklaret, så gå ind på www.mnl.dk og lav din egen afstemning. men jeg er ganske sikker på, at alle, der kommer fra det vilde vesten vil sætte deres penge på "en"...
ikke sandt, mat og muffenet? ;)
Avatar billede whpsnp Nybegynder
14. maj 2003 - 22:37 #17
btw....whip out...
Avatar billede dorky Nybegynder
16. maj 2003 - 00:10 #18
Har lige spurgt min nabo og han er universitetslærer og han mener det hedder "Et kickflip" da et skal foran både kick og flip... Og selv synes jeg også det lyder lydt landligt at sige...." se lige han lavede kickflippen igen..." Så lyder det næmest som om han har lavet flippen på skjorten... :-)
Men der er mere klang i at sige..."se han lavede kickflippet igen..."
Og det er jo "et hus" = huset"
Avatar billede whpsnp Nybegynder
16. maj 2003 - 10:25 #19
det er sgu flot når en unilærer lige ved, hvad man skal kalde et skateboard trick. det her har intet med grammatik at gøre, det er derimod et smagssag ligesom at sige "fram" eller "frem"
Avatar billede mat Nybegynder
16. maj 2003 - 11:47 #20
jeg er ligeglad nu går jeg ud og laver et ollie på min brædt, og kickflipper højt og kickflipper vildt.

dotky > der er da ingen der siger "se han lavede kickflippet igen", man siger "se, han lavede kickflip igen".

props og krampagtige håndtegn til whpsnp, skal vi aldrig have nogle øl?

mat out
Avatar billede dorky Nybegynder
16. maj 2003 - 18:15 #21
Nå ok men hvad ved jeg også om det :-)
Kender ikke så meget til det med at skate