Avatar billede bive Nybegynder
14. maj 2003 - 15:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte min pc. Der er strøm, men ingen opstart.

Min pc havde stået tændt en dags tid, og gået i stå, nu kan jeg ikke starte den. Der er strøm, man kan høre den går i gang, skærmen står bare i standby. Hvad kan det skyldes. På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 15:02 #1
Du har selvfølgelig checket vga stikket mellem skærm og grafikkort :O)
Avatar billede blebuks Nybegynder
14. maj 2003 - 15:02 #2
tænd og sluk skærmen en 8-10 gange, det hjalp en gang for min ven....
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 15:02 #3
blebuks >> Godt tip :o)
Avatar billede freddy-madsen Nybegynder
15. maj 2003 - 00:17 #4
Jeg tror du er ude i at du skal lave noget fejlsøgning - hvis du kan:
- dur skærmen på en anden computer ?
Så er det nok grafikkortet der er dødt.
- dur en anden skærm på din computer
Så må det være skærmen.
- Har du evnt. et andet grafikkort at prøve med ?

Jeg går ud fra at du heller ikke ser når den tæller ram, bios osv. - altså sort skærm fra ede til anden, så det er ikke noget med styresystem osv.
Avatar billede jajakobsen Nybegynder
15. maj 2003 - 05:08 #5
Sluk helt for maskineriet - altså træk stikket ud - og sæt strøm på igen og hør om skærmen bliver aktiveret når der bliver sat strøm til. Så start computeren normalt og se om den ikke starter op igen. Ellers tyder det på, at "noget" er blevet for varmt.