Avatar billede nope Nybegynder
14. maj 2003 - 14:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sammenlign datoer i SQL sætning

Jeg vil gerne sammenligne to datoer i en SQL sætning, men det lykkes ikke helt

sql= "select * from tabel WHERE dato < #" & dato2 &"#"

har også forsøgt mig med nogt CDate()
Avatar billede fri-hash Nybegynder
14. maj 2003 - 14:22 #1
hvilken database drejer det sig om og hvilken datatype er dine dato og dato2?
Avatar billede nope Nybegynder
14. maj 2003 - 14:24 #2
access, dd-mm-yyyy
Avatar billede fri-hash Nybegynder
14. maj 2003 - 14:34 #3
nej, jeg mente hvilken datatype kolonnen dato har - hvis det er date, så burde
sql = "SELECT * FROM tabel WHERE dato<" & dato2
virke - jeg har aldrig set # i sql-statements, hvad betyder de?
Avatar billede nope Nybegynder
14. maj 2003 - 14:51 #4
det er en date, ja og ja det burde virke, men det gør det ikke. # er noget man bruger omkring datoer i SQL sætninger
Avatar billede fri-hash Nybegynder
14. maj 2003 - 15:06 #5
jeg har arbejdet med både MySQL og MSSQL uden at bruge disse og ikke oplevet nogle problemer, men bruger ikke access hvis jeg kan undgå det
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. maj 2003 - 15:49 #6
Når du bruger Access skal der # omkring hvis kolonnen er af typen date
/time (Dato/Klokkeslæt)

Smat SQL skal havde datoen i US eller UK format som er yyyy-mm-dd eller mm-dd-yyyy så DK formatet går ikke, det kan dog let formateres med functionerne year,month og day:

datoStr = Year(dato2) & "-" & Month(dato2) & "-" & Day(dato2)
sql= "select * from tabel WHERE dato < #" & datoStr & "#"