Avatar billede jb2000 Nybegynder
14. maj 2003 - 12:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Dato-funktion

Jeg arbejder med oracle9i forms developer. Jeg vil indsætte en fremtidig dato i et felt. Altså dagsdato + en variabel. Jeg kan godt finde ud at sætte dagsdato ind i feltet, men det at lægge en variabel til dagsdato????
Avatar billede pgroen Nybegynder
14. maj 2003 - 13:16 #1
Prøv med fx sysdate + 7, hvis du vil en uge ind i fremtiden,
add_months (sysdate,1) hvis du vil en måned frem,
eller add_months (sysdate + 12) hvis du vil et år frem.

osv., osv....
Avatar billede pgroen Nybegynder
17. maj 2003 - 16:48 #2
Takker for point...

- Jeg opdager forresten lige en tastefejl; det hedder s'føli'

add_months(sysdate,12)

:-)