Avatar billede nidu Nybegynder
14. maj 2003 - 12:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

form action

Hej,
et lille hurtigt og garanteret nemt spørgsmål.
Jeg har 2 tekst felter (userName og passwd), samt en login og en cancel knap. Jeg vil gerne submit'e siden når der trykkes 'enter' efter man har udfyldt de to tekstfelter - dvs. uden at skulle klikke 'login'. Er det noget man kan gøre i form? <FORM NAME="Login" METHOD="get" action="java script:submitForm();"> - eller hvad?
Avatar billede staf Nybegynder
14. maj 2003 - 12:57 #1
<FORM action="gem.php" method="post">

i filen "gem.php" "griber" du så oplysningerne fra formen. Dine 2 tekstfelter har hver deres unikke name. som du griber med eks.

$det_ene_felt = $HTTP_POST_VARS['felt1'];
$det_andet_felt = $HTTP_POST_VARS['felt2'];
Avatar billede hintzmann Nybegynder
14. maj 2003 - 12:58 #2
Følgende skulle gerne give det ønskede resultat:
<form action="submit.asp">
    <div>
        <input type="text" name="username" />
        <input type="password" name="password" />
        <input type="submit" />
        <input type="reset" />
    </div>
</form>
Avatar billede nidu Nybegynder
14. maj 2003 - 12:58 #3
Jeg bruger ikke PHP. Er det ikke muligt med ren HTML/javaScript?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. maj 2003 - 12:58 #4
du behøver egentligt ikke gøre noget udover at sætte alm action="din.fil"

men det kan også gøres sådan:
<body onKeyUp="if(window.event.keyCode == 13){document.formnavn.submit();}">
Avatar billede staf Nybegynder
14. maj 2003 - 12:59 #5
Arrr kræver selvfølgelig du laver serversite, hvilket ikke fremgår af dit sp. Men når du bruger en form går jeg dog ud fra at der er tale om at gemmen nogle opl. og dermed tale om serversite scripting!!

Foregår nogenlunde på samme måde i ASP. Hvad bruger du helt konkret?
Avatar billede staf Nybegynder
14. maj 2003 - 13:01 #6
OK!
går stærkt her :)

Er der ikke tale om serversite, så se blot bort fra mit!!!
Avatar billede nidu Nybegynder
14. maj 2003 - 13:05 #7
Jeg har fået svar på mit spørgsmål tak.
mm12010 -> hvsi du vil have lidt point må du komme med et svar i stedet for en kommentar.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. maj 2003 - 13:35 #8
øhh... - ja tak???