Avatar billede sigsten Nybegynder
14. maj 2003 - 12:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Image Ready - Gemt animation bliver "grynet"

Hej,

Jeg har lavet en lille billede-anmation med 4 billeder der fader mellem hinanden.

Mit problem er, at når jeg gennem den som optimeret gif bliver billederne grynet (pixeleret)
Som psd inde i ImageReady er den OK...

Er der nogle der har løsningen på det problem?

NOTE: Jeg har før lavet masser af animationer i Image Ready, men har aldrig haft et lignende problem.
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. maj 2003 - 14:01 #1
Har du prøvet at kigge på din optimize menu. At optimere sine billeder virker ikke på helt samme måde som i photoshop. I image ready har du en menu i højre side til det window -> optimize  Hvis den feks står til et lille antal farver er det nok derfor dine billeder bliver grynet. Sæt den op til 128 eller 256 eller hvor meget du nu vil have.  Et forsøg værd :)
Avatar billede sigsten Nybegynder
14. maj 2003 - 14:15 #2
Hej Michael-K...

Ja, det var da et forsøg værd, men den står allerede til 256 farver i optimize menuen!! Andre gode forslag :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. maj 2003 - 14:18 #3
Hvad med lossy den bruges til at komprimere billeder med også. Den kan også få billedet til at se grynet ud hvis den står for højt.

Ellers ved jeg ikke lige hvad der kan være galt :(
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. maj 2003 - 14:22 #4
eller bedre endnu prøv lige at skrive hvad de forskellige står til i din optimize menu.  Det kan næsten kun være det der er galt.
Avatar billede sigsten Nybegynder
14. maj 2003 - 15:39 #5
Hmmm...Lossy står på nul, så det kan da ihvertfald ikke være fordi den står for højt.

Alle billeder står til 256 i optimize...

Jeg kan simpelthen ikke se hvad der skulle være galt!!!
Avatar billede mboesen Novice
15. maj 2003 - 11:24 #6
Hvis du har brugt JPG billeder (hvis det er fotos) så bliver de automatisk lavet om til GIF billeder når du laver animationer i Imageready. GIF'er kan aldrig vise de billeder ligeså flot som JPG. Hvis det er en slags slideshow du har gang i kan jeg anbefale at du finder noget javascript du kan bruge, hvor du kan anvende JPG. Prøv f.eks. www.dynamicdrive.com

ps - du kan se et eksempel på www.stockit.dk

mvh

Michael
www.stockit.dk
www.boesenfoto.dk
Avatar billede sigsten Nybegynder
16. maj 2003 - 15:55 #7
mbossen>> OK...jeg kan se du har god erfaring med billeder så den forklaring kunne jo nok være mit hvad problem består i!! Tak for linket...

Tak for hjælpen begge 2...