Avatar billede e-greve Nybegynder
14. maj 2003 - 11:43 Der er 10 kommentarer

Download PDF uden at åbne den

Kan man lave en PHP-side, hvor man får en dialogboks frem til download af pdf istedet for at åbne den?

Jeg har lavet det i ASP.NET, men har nu brug for PHP.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. maj 2003 - 11:48 #1
det er stadig samme løsning, du styrer hvad der skal gøres med filen ved hjælp af content-type og content-disposition
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 12:00 #2
f.eks. på denne måde:

<?
$fil = "fil.pdf";
$sti = "";
$filnavn = "$fil";
header("Content-Disposition: attachment; filename=$filnavn");
header("Content-Type: application/octet-stream");
header("Content-Length: ".filesize("$sti$filnavn"));
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");

$fp=fopen("$sti$filnavn","r");
print fread($fp, filesize("$sti$filnavn"));
fclose($fp);
exit();
?>
Avatar billede hmortensen Nybegynder
14. maj 2003 - 17:47 #3
$fil = "fil.pdf";
$filnavn = "$fil";

hvorfor ik bare:
$filnavn = "fil.pdf"; ??
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. maj 2003 - 17:48 #4
det er vist også bare spild...
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 18:05 #5
Jamen det var mest hvis du ville give den downloadede fil et andet navn end det egentlige filnavn :)
Avatar billede tipsen Nybegynder
14. maj 2003 - 18:11 #6
el_barto: Så mangler du da at bruge $fil i din kode - eller hvad!?
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2003 - 18:15 #7
tipsen> ja det gør jeg da vist, men det var fordi jeg lige nuppede noget af mit gamle og rettede det til, åbenbart uden at se hvad jeg lavede ;)
Avatar billede e-greve Nybegynder
19. maj 2003 - 11:30 #8
Når jeg bruger scriptet, får jeg to på hinanden følgende dialogbokse. Den sidste spøger korrekt hvad jeg vil gøre med pdf-filen, men forinden kommer der en tilsvarende for den php-side jeg er ved at udføre. Det er først når jeg har besvaret den første at jeg kommere videre.
Avatar billede tipsen Nybegynder
19. maj 2003 - 14:35 #9
Det er fordi du bruger IE...
Avatar billede e-greve Nybegynder
20. maj 2003 - 00:04 #10
Ja, jeg bruger IE, men det er jo ikke blevet helt forbudt endnu :o)