Avatar billede jesperkh Nybegynder
13. maj 2003 - 23:39 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

submit.x Hva betyder: .x

Jeg bruger denne her:
If Request.Form("submit.x") <> "" AND Request.Form("submit.y") <> "" Then

på min webside med hva betyder ".x" og ".y" ..... er der en webside hos Microsoft, hvor man kan finde beskrivelse af de enkelte funktioner ASP/VBScript...
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. maj 2003 - 23:42 #1
Det er to felter som bliver submittet via en form, som hedder henholdsvis submit.x og submit.y .
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. maj 2003 - 23:42 #2
submit.x og submit.y kunne være navnet på to input fleter som man vil tjekker er udfyldt når formen er blevet sendt.

<input type="test" name="submit.x">
<input type="test" name="submit.y">
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. maj 2003 - 23:43 #3
Vi er eninge i dag ;)

test = text
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. maj 2003 - 23:48 #4
Ja det er vi. Lad os da håbe vi også har ret så :D

Ellers ville det jo være pinligt...
Avatar billede jesperkh Nybegynder
13. maj 2003 - 23:51 #5
Det mystiske er så bare at det bliver brugt til at kende forskel på disse 2 her:

<INPUT TYPE=""image"" NAME=""submit"" SRC=""kurv.gif"" TITLE=""Klik her for at lægge varen/varene i indkøbsvogn."" ALIGN=""middle"">

<INPUT TYPE=""image""  NAME=""submit1"" SRC=""kurv.gif"" TITLE=""Klik her for at lægge varen/varene i indkøbsvogn."" ALIGN=""middle"">

mender er jo ingen af dem der hedder submit.x eller submit.y ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2003 - 23:53 #6
Et <input type="image" ...> sender x og y position på den
omtalte måde, hvor brugeren har klikket. Det er nu den måde
som den virker på. Derfor!
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. maj 2003 - 23:53 #7
Har du et link til siden?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2003 - 23:53 #8
Du kan så faktisk nøjes med
    If Request.Form("submit.x") <> "" Then
da den ene ikke sendes uden den anden
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. maj 2003 - 23:55 #9
erikjacobsen har ret endnu en gang, det er blot x og y punkter som sendes.
Avatar billede jesperkh Nybegynder
13. maj 2003 - 23:57 #10
et link... http://www.giovanni-pizza.dk/ men det er ikke fordi det ikke virke jeg ville bare gerne vide hvorfor det virkede :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2003 - 23:58 #11
;) Du kan så gøre forskelligt afhængigt af om folk klikker
ca. i midten af dit billede, eller ude i kanten. Hvis ellers
det giver mening *g*
Avatar billede jesperkh Nybegynder
13. maj 2003 - 23:59 #12
position ... ? hva mener du med det ?
Avatar billede jesperkh Nybegynder
14. maj 2003 - 00:01 #13
Nu er jeg da først forviret ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2003 - 00:02 #14
Hvis du udskriver request.form("submit.x") for du et tal
for hvor mange pixels fra venstre kant af dit billede bruge
have markøren, da han klikkede på billedet. Tilsvarende med y
Avatar billede jesperkh Nybegynder
14. maj 2003 - 00:09 #15
erikjacobsen> den er jeg med på.. men nu er det 2 ens billeder og den enest forskel er navne: submit og submit1...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2003 - 00:10 #16
Jamen, så er der ikke mere at forklare. Det er en
egenskab ved <input type="image"....> at du også får
at vide hvor i billedet brugeren har trykket.
Avatar billede jesperkh Nybegynder
14. maj 2003 - 00:18 #17
He... nu faldt 10 øren .... den sender x & y positon.. der hvor man klikker på "submit" og klikker man på "submit1"  er x & y på "submit" ... logik for høns .. når altså lige 10 øren falde :-)
Avatar billede jesperkh Nybegynder
14. maj 2003 - 00:19 #18
He... nu faldt 10 øren .... den sender x & y positon.. der hvor man klikker på "submit" og klikker man på "submit1"  er x & y på "submit" selvfølgelig tom... logik for høns .. når altså lige 10 øren falde :-)
Avatar billede jesperkh Nybegynder
14. maj 2003 - 00:24 #19
Så mangler jeg bare lige en www adr. hos microsoft hvor man slå asp/vbscripter funtioner op...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2003 - 00:25 #20
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2003 - 00:26 #21
Blev det 20 eller 40 øre ialt ?  ;)
Avatar billede jesperkh Nybegynder
14. maj 2003 - 00:30 #22
Det blev en helt stak på 100 til dig... takker og kvitere