Avatar billede viciodk Praktikant
13. maj 2003 - 20:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til mIRC

Kunne godt bruge noget hjælp til at konfigurere mit mIRC, så jeg kan være på mere end ét net samtidig (men både på QuakeNet og EFNet). Men fatter hat af mIRC generelt, så jeg aner ikke hvordan jeg skal udforme min perform ting, så den kun går ind på #x, #y og #z på qnet og #a, #b og #c på efnet.

Ellers vil jeg godt høre om der er nogle der har gode råd mht. mIRC: F.eks. specielle porte der skal åbnes for at alt virker osv. På denne side står der kun om DCC: http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/ Men der må da være andre ting i mIRC som kræver at man har åbne porte...?
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 21:22 #1
I options der er den et punkt der hedder "Perform" der kan du skrive:

/Join #Chan1
/Join #Chan2
/Join #Chan3

/server -m irc.server.net

osv. :)

Alt dette gøres i din perform
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 21:28 #2
6667 er den port du kører på til IRC Serveren.
Når man dcc sender skaber den en direkte forbindelse til den anden bruger og det er oftest mellem 1024 - 5000

Du kan se i options under dcc send og se hvad port der står.....
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 21:30 #3
Hvis du skal køre en fserver:

(noget jeg har fået at vide, aner ikke om det virker i praksis)
Sæt TCP portrange til 1024-7025 på ind og udgående.
Avatar billede knocker Nybegynder
13. maj 2003 - 21:39 #4
Jeg går udfra at du har den nyeste version af mIRC, ellers smut ind på www.mirc.com/get.html

Under perform, kan du vælge forskellige netværk, og selv tilføje/fjerne .. Under f.eks. QuakeNet, kan du så definere din perform liste, til det ene netværk, osv osv.

For at DCC, skal du åbne den port range, som er definere under Options > DCC > Options > DCC Ports

Og så, port 113 skal forwardes til din interne ip. Denne port bruges af identd servere - Hvis du ikke gør det, hænger du i et minuts tid, før du connecter helt.

Der er ikke brug for mere. :)
Avatar billede viciodk Praktikant
13. maj 2003 - 21:55 #5
Please.. jeg fatter INTET af det i siger.. jeg er overdrevet noob!

Jeg vil gerne ind på #svin på Efnet og #udvikleren.dk på quakenet! PRÆCIS hvad skal jeg gøre. Jeg forstår INTET! (og jeg mener INTET!). :/
Avatar billede viciodk Praktikant
13. maj 2003 - 21:57 #6
.. og den skal bare joine begge netværk og logge mig på med det samme. Jeg vil ikke skulle til at klikke rundt hver gang jeg starter programmet.. det skal bare virke! Lige som ICQ eller Messenger som selv klarer alt.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 22:13 #7
1. Åbn mIRC
2. Så klikker du på den knap som er grøn under commands ca.
3. Hop derefter over i remote
4. Derefter file --> new
5. Så paster du det som der står i det som jeg har skrevet for neden...
og så fylder du ellers bare på i scriptet med de channels du skal joine ..
og dit nick etc.

----------------------------------------
Dette skal skrives du skal sætte ind:
----------------------------------------

on 1:connect: {
  if ($network == quakenet) {
    /nick *Nickname*
    /j channel key
    /join #***,#***,#***,#***,#***,#***,#***,#***
    /server -m irc.homelien.no
  }
  if ($network == efnet) {
    /nick *nickname*
    /join #***,#***,#***,#***,#***,#***,#***,#***
  }

hvis man også vil authe sig automatisk så bare lav en /msg under dit nick
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 22:13 #8
Du skal nemlig lave alt dette via et script
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
13. maj 2003 - 22:16 #9
hvis man også vil authe sig automatisk så bare lav en /msg under dit nick
Avatar billede knocker Nybegynder
14. maj 2003 - 06:05 #10
4us.dk - Det du lige har lavet, er en guide til den ældre version af mIRC, som ikke understøtter multiserver. Man kan lige så godt udnytte funktionen, når den nu engang er der. :)

Jeg har lavet en guide, som er lagt op på www.geekabyte.dk/ekspertendk/mircguide.htm
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
14. maj 2003 - 13:47 #11
knocker: det kan godt være, det skal jeg ikke kunne sige :)
bruger ikke mIRC og har ikke brugt det i 1 år snart... har simpelthen ikke tid mere til det :-/
Avatar billede viciodk Praktikant
15. maj 2003 - 14:28 #12
knocker -> Jep, det er noget i den stil jeg har brug for :)

Der er bare et enkelt problem, for jeg forstår ikke det du skriver på: http://www.geekabyte.dk/ekspertendk/mircguide1.GIF (altså "you.have.to.look4it.dk"). Skal jeg bare skrive det som du har skrevet det eller er det meningen jeg skal erstatte denne tekst med noget andet? Hvis jeg bare skriver "you.have.to.look4it.dk" klager den naturligvis over at serveren ikke kan findes. Hvis jeg derimod vælger Quakenet bliver mine QuakeNet performs udført korrekt og ligeledes hvis jeg skriver EFNet bliver mine EFNet performs udført korrekt. Jeg ved man først kan åbne det ene og derefter det andet ved manuelt at åbne "mIRC Options" (alt+o) to gange og vælge "New Server Window" anden gang. Men det er jo netop dette jeg gerne vil have gjort automatisk, gider ikke sidde og klikke rundt hver gang jeg tænder min computer (omkring 10 gange om dagen)... :) Er det noget du kan hjælpe mig med?
Avatar billede knocker Nybegynder
16. maj 2003 - 16:49 #13
Det jeg har skrevet, skal du naturligvis ikke skrive, nej :)

Du kan smide dette alias i din Remote (Alt+R)

alias consn {
  .server irc.dk.quakenet.org
  .server -m irc.efnet.org
}

Og så trykker du OK!

Når du så starter mIRC, skriver du blot /conn
Avatar billede knocker Nybegynder
16. maj 2003 - 16:50 #14
ups, kom til at lave en fejl der.

alias conn {
  .server irc.dk.quakenet.org
  .server -m irc.efnet.org
}

sådan. :)
Avatar billede knocker Nybegynder
16. maj 2003 - 16:52 #15
Ellers kunne du altid tilføje /server -m <server> i perform list på den første server du connecter til. Så klarer den det selv. Der er masser af muligheder, vælg selv! :)
Avatar billede viciodk Praktikant
16. maj 2003 - 17:50 #16
knocker -> Helt sikkert, det ser ud til at virke nu; jeg venter dog lige med at uddele point - kom til at lave en uendelig-løkke på EFNet (ups), så nu blev jeg banned i 1440 minutter for "hammering", hehe. Så jeg venter lige på jeg bliver unbanned, så får du point. Tak for hjælpen ind til nu :)
Avatar billede knocker Nybegynder
20. maj 2003 - 16:46 #17
Sikke en måde at undgå og give point ... :)
Avatar billede viciodk Praktikant
20. maj 2003 - 23:46 #18
Jeg havde helt glemt spørgsmålet, men din løsning virker helt gnidningsfrit, så pointene er naturligvis dine. Jeg undskylder for forsinkelsen :)