Avatar billede mhnielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 18:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

hvad gør jeg?

Hej..

Jeg skal have hentet nogle mc ind i en flash film via en db. Tidligere har jeg benyttet denne kode til at hente tekst ind:

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("test.php");
loadVarsText.onLoad = function (success){
            if (success){
                        trace ("done loading");
                                              dataContainer.text = var1;
dataContainer1.text = var2;
        }
else{
                        trace ("not loaded");
                }
men der skal vel ændres en del hvis jeg skal hente .swf filer ind..
Er der nogle der ved hvordan jeg skal gøre?

/Michael
Avatar billede _k Nybegynder
13. maj 2003 - 22:48 #1
Regner ikke med det er en billeddatabase men en alm. tekstbaseret du arbejder med?
Du kan godt hente din link-til-swf-tekst ind i Flash vha. ovenstående metode, men skal så bruge loadMovie til at bruge linksene til at hente de respektive swf'er.

Hvis vi siger at din "var1" indeholder navnet på den swf du vil hente ind, og du vil hente swf'en ind i et mc med navnet "mc", så kommer koden til at se nogenlunde sådan her ud:

loadMovie(var1, mc);

Den kode kan du evt. sætte ind i din if(success)-condition i stedet for dataContainer-tingen....
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 22:50 #2
men når det er .swf filer som laver en animation.. skal det så ikke være ngt andet end loadVarsText, der skal bruges i starten?
Avatar billede mat Nybegynder
13. maj 2003 - 23:04 #3
loadVarsText er bare et variabelnavn den kunne hedde hvad som helst, det er din function der skal rettes til det _k skriver ovenfor.

loadVarsText = new loadVars();
loadVarsText.load("test.php");
loadVarsText.onLoad = function (success){
            if (success){
                        trace ("done loading");
                                              loadMovie(this.var1, mit_mc);

        }
else{
                        trace ("not loaded");
                }

noget i den stil gætter jeg på.

mvh mat
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
13. maj 2003 - 23:21 #4
ja ok.. jeg kan desværre først teste det i morgen... så jeg vender tilbage i morgne engang.. tak for hjælpen indtil videre :)
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
14. maj 2003 - 23:16 #5
Hej igen.. Det virkede fint.. Tak skal i have.. hvad siger i til at dele pointene.. så skal mat bare lige smide et svar :)
Avatar billede mat Nybegynder
14. maj 2003 - 23:19 #6
værsågod :)
Avatar billede mat Nybegynder
14. maj 2003 - 23:20 #7
giv _k de fleste, jeg uddybede bare hans svar :)
Avatar billede mhnielsen Nybegynder
14. maj 2003 - 23:50 #8
hehe oki.. men i skal have tak for hjælpen..

/Michael