Avatar billede hlt Juniormester
13. maj 2003 - 18:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WML problem

Jeg er igang med at lave en wml side med en login funktion som skal sende navn og password til en asp side. Mit problem består i, at jeg kan ikke få denne wml side til at sende noget data. Jeg kan godt se wml siden på min tlf. men der bliver bare ikke gemt noget.
Er der nogen der kan komme med en løsning... Her er koden..
<?xml version='1.0'?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<card id="login" title="login">
<p>
<input name="name" type="text" value="" format="*x"/>
<input name="password" type="text" value="" format="*x"/>
    <anchor title="send">Send
    <go href="login.asp" method="get">
    <postfield name="name" value="$(name)" />
    <postfield name="password" value="$(password)" />
    </go>
    </anchor>
</p>
</card>
</wml>

Det skulle så blive opfanget af login.asp

<%
dim navn,password
navn = request.form("navn")
password = request.form("password")
Response.ContentType = "text/vnd.wap.wml"%>

<?xml version='1.0'?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<card id="lmp" title="LMP2002">
<p>Velkommen:<%=navn%>
</p>
</card>
</wml>

Håber der er nogen der kan svare på dette.
På forhånd tak
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. maj 2003 - 23:16 #1
<%
Dim navn,password
navn = Request.Form("navn")
password = Request.Form("password")
Response.ContentType = "text/vnd.wap.wml"%>
<?xml version='1.0'?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<card id="lmp" title="LMP2002">
<p>Velkommen:<%Response.write(navn)%>
</p>
</card>
</wml>

/per
Avatar billede hlt Juniormester
14. maj 2003 - 12:41 #2
Det virker stadig ikke....
Kan det have noget med webhotellet at gøre...måske en opsætning på serveren..
Jeg kan sagtens se både asp og wml sider...Jeg kan bare ikke få den først side til at sende data til den næste??????
Avatar billede medions Nybegynder
14. maj 2003 - 12:47 #3
Hvorfor ikke bare bruge WML's variabler!?

http://www.w3schools.com/wap/wml_variables.asp

//>Rune
Avatar billede hlt Juniormester
14. maj 2003 - 13:15 #4
Jeg har læst W3schools tutorial om wap, men hvis jeg har forstår det rigtigt, så kan wml's variabler kun sendes mellem cards. Er det rigtigt ? Meningen med denne login funktion, var at det indtastede navn og password skulle checkes fra en database, og så skulle brugeren sendes videre til en ny wml side(asp)med nyheder fra en anden tabel. Jeg er helt ny til wml så bær over med mig hvis det jeg skriver er helt ude i skoven....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2003 - 16:51 #5
Det burde virke for det er taget fra en tutorial:

http://www.wirelessdevnet.com/channels/wap/training/wml6.html

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2003 - 16:53 #6
Har du prøvet at skrive hele din url adresse?

<go href="http://www.dinUrlAdresse.dk/WML/login.asp" method="get">

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2003 - 16:54 #7
Eller <go href="http://www.dinUrlAdresse.dk/WML/login.asp" method="post">

/per
Avatar billede hlt Juniormester
14. maj 2003 - 20:31 #8
Jeg har prøvet det eksempel der er på det site du har forslået, og det virker heller ikke. Der står noget om at man skal registrere to MIME typer..Kan det være det. Jeg bruger mit webhotel hos b-one til at hoste mine asp og wml filer, så jeg har ikke mulighed for at ændre noget på serveren. Det mærkelige er, at jeg godt kan linke mellem to wml(asp) filer. Jeg kan bare ikke sende data mellem dem????
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2003 - 20:53 #9
Har du fået oprettet en WAP gateway til dit webhotel?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2003 - 20:56 #10
Læs følgende via linket: http://www.wirelessdevnet.com/channels/wap/training/wml6.html

WAP devices interact with these data sources through a WAP gateway as mentioned in our WAP Overview tutorial. This gateway must interface with a carrier such as CDMA, GSM, or GPRS.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2003 - 21:00 #11
Fra link: http://www.wirelessdevnet.com/channels/wap/features/waptoolkits.html

WAP products from Ericsson include the WAP Application Server (a Solaris-based Java application server designed to scale to 50,000 users that allows developers to build device-independent applications) and the WAP Gateway (an Intel platform-based product that acts as a server to a GSM network and bearers such as SMS and USSD).

Der findes også en WAP Application Server til Nokia.

/per
Avatar billede hlt Juniormester
14. maj 2003 - 21:46 #12
Nej jeg har ikke fået oprettet nogen gateway. det er muligvis nok derfor det ikke virker Jeg kan bare ikke forstå at jeg godt kan se wml filerne på min tlf. men ikke sende data mellem filerne på serveren..
Men tak for hjælpen indtil videre. Jeg finder lige ud af det med MIME og så vender jeg tilbage med points
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. juni 2003 - 15:12 #13
Velbekomme! :-)

/per