Avatar billede fluffy Nybegynder
13. maj 2003 - 16:46 Der er 6 kommentarer

ekstra hardisk som c drev

hej
jeg har købt og installeret en ny(ekstra) harddisk på 80 gb, efter installationen fik den nye harddisk drev bogstavet g.jeg har i forvejen en harddisk som har drev bogstaverne c og d.kan man på nogen måde ændre det,sådan at min nye harddisk får drevbogstavet c.
mit styresystem er win xp.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. maj 2003 - 16:49 #1
Ja, men det kræver at du jumper den som Master, og installerer dit styresystem på den.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
13. maj 2003 - 16:49 #2
Nope, du kan ikke ændre drev-bogstav på din boot/system-disk
Avatar billede nogetfx Nybegynder
13. maj 2003 - 16:50 #3
Hvis du har installeret winxp, så kan du ikke.
Avatar billede random_act Nybegynder
13. maj 2003 - 16:53 #4
Du kan ændre drev bogstavet på alle disk med mindre de har en swap fil på sig. Jeg har selv skiftet drev bogstav på min sys disk tidliger med Windows codename whistler (XP før den udkom). Du skal højre klikke på denne computer, vælge administre også den med harddisk administrering. Der kan du gøre alt fra.
Avatar billede casch Nybegynder
13. maj 2003 - 16:54 #5
nej du kan ikke gøre det på din system partition (som altid er c:)
Avatar billede casch Nybegynder
13. maj 2003 - 16:55 #6
nogetfx: hvis boot partitionen ikke er den samme som system partitionen kan du godt ændre den.