Avatar billede deltadk Nybegynder
13. maj 2003 - 15:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Textarea er der en grænse

Er der en grænse for hvor meget data eller text jeg kan sende fra et textarea, til en database fx. Jeg sidder og roder med et php script lige nu, hvor jeg  har nogle bruger som skal kunne oprette store contents, men på grund af en grænse i det textarea, er det ikke alt text jeg får, jeg kan ikke sige nøjagtigt hvor stor den grænsen er, men den er der!!
Nogen der har en ide til hvad, det kan være eller om der fines en måde at undgå dette på??
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 15:08 #1
brug søgemaskinen eller noget lignende

$length = strlen($var);
if ($length > 100){
print"Fybabab ælling!";
}else{
print"helt ok";
}
Avatar billede kennyd Nybegynder
13. maj 2003 - 15:15 #2
Brug POST i stedet for GET i method i din HTML form...
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2003 - 15:20 #3
sorry at jeg har misforstået spørgsmålet totalt! :0)
Avatar billede deltadk Nybegynder
13. maj 2003 - 19:46 #4
jeg bruger $_REQUEST['text'], til at hendte dem ud med, og POST til at sende det med..
Avatar billede deltadk Nybegynder
13. maj 2003 - 19:46 #5
np westhi ;-)
Avatar billede deltadk Nybegynder
13. maj 2003 - 20:04 #6
jeg har lige testet GET, den gør det samme som POST, samme fejl om man vil, den sender hverken mere eller mindre text fra mit textarea til databasen.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
13. maj 2003 - 23:16 #7
har du brudt ned hvor undervejs det forsvinder?
f.eks echo din php variabel inden du smider den i db, så kan du se om det er textarea, der begrænser - smid derefter i db, så kan du se om din felttype er for lille

se her hvad de forskellige typer kan indeholde
Avatar billede fri-hash Nybegynder
13. maj 2003 - 23:17 #8
Avatar billede deltadk Nybegynder
13. maj 2003 - 23:34 #9
jeg bruger data type text i mysql, det som jeg har testet med fylder 20Kb, det burde ikke være noget problem for mysql med denne data type, eller læser jeg forkert??
Avatar billede fri-hash Nybegynder
14. maj 2003 - 07:01 #10
jeg ved faktisk ikke hvor mange kb det svarer til, men text kan indeholde 65.535 tegn. (en longtext kan have 4.294.967.295 tegn)
havde du prøvet at echo'e den php-værdi du indsætter?
Avatar billede deltadk Nybegynder
14. maj 2003 - 08:52 #11
fri-hash du havde ret, data type text kunne ikke rumme så meget data som jeg trode, jeg fik den lavet om til longtext, og det virkede.
Hvis du lige gider at poste et svar, så får du lidt points :)
Avatar billede fri-hash Nybegynder
14. maj 2003 - 09:02 #12
allrighty ;-)