Avatar billede sanne Nybegynder
13. maj 2003 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Video og Flash

Jeg har søgt lidt rundt her på Eksperten for at finde en løsning på mit problem:

Når jeg sætter en .mov fil ind i Flash så bliver kvaliteten helt vildt dårlig.

Jeg kan forstå at det måske kan løsees med et af de to programmer: Squeezer eller Cleaner, men jeg kan ikke finde nogle links til hvor jeg finder de to programmer.

Er der en der kan hjælpe med det, eller kan fortælle hvordan jeg ellers kan løse mit problem.

På forhånd tak
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. maj 2003 - 17:08 #1
Du kan ikke indsætte en komprimeret .mov fil i flasf, du skal selv lave en optagelse og gemme den uden komprimering. Derefter kan du selv vælge komprimering settings ved at dobbeltklikke på filmen i Library.

/per
Avatar billede brianus Nybegynder
13. maj 2003 - 23:37 #2
Avatar billede brianus Nybegynder
13. maj 2003 - 23:39 #3
Og PS: Cleaner kan så vidt jeg ved ikke komprimere til Flash, så du skal nok gå efter Squeese.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2003 - 09:27 #4
brianus>Du må overhovedet ikke komprimere en film, der senere skal læses ind i flash. Det svarer lidt til at gemme et billede i jpg en gang til. Kvaliteten falder hver eneste gang.

/per
Avatar billede brianus Nybegynder
14. maj 2003 - 17:58 #5
Jamen hoejrup, fidusen ved squeese er jo heller ikke, at du læser den ind i flash. Du laver enten en .swf, som via loadMovie hentes ind i et level eller et movieclip - eller du laver en .flv fil, som sagtens kan importeres i Flash.

Og squeese er altså 20 gange bedre til at komprimere en video end den discountmodel, der er bygget ind i Flash MX.
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
14. maj 2003 - 20:00 #6
HELT ENIG brianus... Sorenson spark codec som findes i flash MX er kun en lillebror til squeeze.
Avatar billede goat4dinner Nybegynder
14. maj 2003 - 20:03 #7
Men sidder du med en quicktime .mov fil og skal have lavet det om til en swf fil er det en god ting at undlade at komprimere den med noget codec i dit video redigerings program som fx adobe premiere. Det skal du enten gøre med squeeze som er bedst eller klare dig med flash mx som er også er ok hvis man ikke har andet...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. maj 2003 - 20:50 #8
brianus>Nå ok, det har du fuldkommen ret i!

Link til Squeeze: http://www.sorenson.com/application_custom/en/store/catalog.php#mxwf

/per