Avatar billede verbatim12 Nybegynder
13. maj 2003 - 14:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

swing.UIManager hvad kan bruges i awt

hejsa....sidder og fedter lidt med et lille program til en pda. jeg importerer bl.a. swing.UIManager i øjeblikket. en pda kan ikke køre med swing.
UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName());

hvad kan bruges i stedet for som hører ind under awt, som en pda jo godt kan køre.
Avatar billede curne Nybegynder
13. maj 2003 - 14:33 #1
Alle klasser i java.awt.* bruger kun den rene AWT (Abstract Widget Toolkit) som er det gamle UI framework til Java. Swing (i javax.swing.*) er det nyere (ikke så nyt længere) Toolkit til UI.

For at besvare dit specifikke spørgsmål: Der er ikke nogen parallel til Look&Feel i AWT. Den kører per default med "System" look&feel, siden der ikke er noget alternativ.

Hvis du skal kode til en PDA eller embedded computer skal du sørge for at kun bruge klasser som er standard i den version af JDKen som det lille system understøtter (fx JDK1.1.8). Det kan du gøre ved at udvikle din application på en JDK af samme version, men til nød kan du lade være med at bruge features som er kommet til senere, for AWT er så bagud-kompatibelt at applikationer skrevet til nye versioner godt kan køre på gamle, sålænge man ikke bruger klasser eller kalder metoder som ikke fandtes i den gamle version.

Som du selv siger, undlad at importere noget fra java.swing.*. Langt de fleste ting i swing burde have paraleller i AWT (knapper, images, checkbokse, osv.)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. maj 2003 - 15:18 #2
I AWT (der er en forkortelse for Abstract Window Toolkit :-) ) har alle komponenter (med undtagelse af Component) et nativt peer. Det vil sige at der i den system afhængige implementation af java findes nativ c++ kode der får selve styre-systemet til selv at danne f.x. en knap.
Derfor vil AWT komponenter altid have den look and feel der passer til det pågældende system.
Denne type komponenter kaldes HEAVYWEIGHT.
AWT komponenter der arver direkte fra Component, samt Swing komponenter (der rent faktisk også arver fra Component uden en native blok) er alle LIGHTWEIGHT og uden yderligere peer end java.awt.peer.LightweightPeer. Deres udseendende er udelukkende styret af deres paintComponent og paintBorder metoder, og det er dette der udnyttes i LookAndFeel.
Du kan lave dine egne komponenter fra Component i AWT. De fleste der kode appletter har (som mig) et lager af AWT lightweight components hvor man kan styre deres udseende.
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
18. juni 2003 - 18:11 #3
ingen hjælp *suk*