Avatar billede brink99 Nybegynder
13. maj 2003 - 13:09 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

loade .txt til html

Kan det lade sig gøre at impotere et almindeligt .TXT dokument til et HTML dokument.

/brink
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. maj 2003 - 13:12 #1
På hvilken måde?
<iframe> understøtter da vist MIME-type plain/text. Ellers skal du have fat i XmlHttp.loadText eller lignende med de begrænsninger det medfører.
Avatar billede brink99 Nybegynder
13. maj 2003 - 13:19 #2
det er fuldstændig ligemeget hvordan det bliver gjort jeg har bare to dokumenter, et der heder "dragefest.txt" som skal ind i dokumentet "printdragefest.html". hvordan det kommer til at foregå er irelevant. jeg tænker eventuelt ved hjælp af variabler.

/brink
Avatar billede biopv Nybegynder
13. maj 2003 - 13:22 #3
Php? Her er en lille php fil, der henter to text filer og skriver dem på en php side...

<html>
<link rel="stylesheet" href="styles/boxed_layout.css" type="text/css">
<meta http-equiv="refresh" content="10";>

<?php
$time = strftime("%b %d %Y %H:%M:%S" , time());
$nexttime = strftime("%b %d %Y %H:%M:%S" , (time()+10));
echo "<h1>Current time: ". $time;
echo "</h1>";
echo "Next update in 10 seconds, at $nexttime<hr>";
$state_file = "/users/biopv/public_html/state.txt";
$log_file = "/users/biopv/public_html/log.txt";
$state_h = fopen($state_file,"r"); // Open rss feed
$log_h = fopen ($log_file,"r");
$state = fread($state_h, filesize($state_file));
$log = fread($log_h, filesize($log_file));

fclose ($state_h);
fclose ($log_h);
echo "<h1>State of analysis:</h1>";
echo "<pre>".$state."</pre><hr>";
echo "<h1>Logfile: </h1>";
echo "<pre>".$log."</pre>";
?>

P.
Avatar billede brink99 Nybegynder
13. maj 2003 - 13:33 #4
jeg er ked af det men jeg kan ikke bruge et php scrips..... tror jeg... jeg kan i ihvertfald ikke få det til at virke.
Avatar billede biopv Nybegynder
13. maj 2003 - 13:42 #5
Ok, saa maa iframe vare fint.

<IFRAME SRC="dragefest.txt">
<!-- Alternate content for non-supporting browsers -->
<H2>Hovsa</H2>
</IFRAME>

P.
Avatar billede brink99 Nybegynder
13. maj 2003 - 13:46 #6
ja det er meget bedre men den sætter teksten ind i en box.....med scroll, kan dette undgåes.

/brink
Avatar billede brink99 Nybegynder
13. maj 2003 - 13:51 #7
jeg har også lavet kommentare i teksten på følgende måde <!-- kommentar --> og denne bliver læst ind hvilket ikke se serlig godt ud... :(

/brink
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. maj 2003 - 13:53 #8
brink99> du sagde lige, at det var tekst og ikke html. en kommentar er altså html!!!!
Avatar billede brink99 Nybegynder
13. maj 2003 - 13:59 #9
ja dokumentet som skal loades ind i htmlfilen er .txt men der er lavet kommentare i .txt dokumentet aligevel og disse skal helst ikke vises.

/brink
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. maj 2003 - 14:14 #10
function readFile(url) {
  var req;
  if (document.all){
    req = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
  } else if (document.getElementById && !document.all){
    req = new XMLHttpRequest();
  } else {
    return false;
  }
  req.open("GET",url,false);
  req.send(null);
  return req.responseText;
}
onload = function() {
document.getElementById("txt").innerHTML = readFile("urlen_på_din_txt_fil");
}

og nede i <body>:
<div id="txt"></div>
Avatar billede brink99 Nybegynder
13. maj 2003 - 14:22 #11
det er riktig cool det virker næsten..... men den skriver ikke "æøå"

/brink
Avatar billede kr-data Nybegynder
13. maj 2003 - 14:26 #12
gem filem som html (uden at lave html scripts i den!), skriv nu i din fil hvor den skal importeres <!--#include file="filnavn.html"-->

Se evt. mere på webcafe eller http://www.html.dk/tutorials/ssi/

Kræver at din server understøtter SSI! Men det er forsøget værd.
Avatar billede kr-data Nybegynder
13. maj 2003 - 14:27 #13
Altså sådan her (bare så den ikke skifter linie!)
<!--#include file="filnavn.html"-->
Avatar billede brink99 Nybegynder
13. maj 2003 - 14:33 #14
jeg har ikke mulighed for at gemme den som html, da den samtidig bliver loadet ind i en flash fil.

/brink
Avatar billede kr-data Nybegynder
13. maj 2003 - 14:41 #15
det burde virke alligevel, jeg har bare ikke testet den før, så jeg tog den sikre!
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. maj 2003 - 14:54 #16
æøå - skal laves om til &aelig; , &oslash; og &aring;  i html.
som jeg sagde før kan man ikke bare uden videre blande en html og en txt-fil.....
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. maj 2003 - 15:03 #17
function readFile(url) {
        var req;
        if  (document.all){
            req = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
        } else if (document.getElementById && !document.all){
            req = new XMLHttpRequest();
        } else {
            return false;
        }
        req.open("GET",url,false);
        req.send(null);
        return req.responseText;
    }

    function filter(str) {
        str=str.replace(/æ/g,"&aelig;").replace(/Æ/g,"&AElig;");
        str=str.replace(/ø/g,"&oslash;").replace(/Ø/g,"&Oslash;");
        str=str.replace(/å/g,"&aring;").replace(/Å/g,"&Aring;");
        return str;
    }

og så
onload = function() {
document.getElementById("txt").innerHTML = filter(readFile("urlen_på_din_txt_fil"));
}

i stedet for. så laver du æøå om til html entities.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. maj 2003 - 15:05 #18
brink> du har altså også mulighed for at lave det i xhtml og loade det ind i flash som xml.
Avatar billede kr-data Nybegynder
13. maj 2003 - 15:47 #19
Du sagde ASP, læs den her lektion + den næste! http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion14.asp
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. maj 2003 - 16:10 #20
hvem sagde ASP?
Avatar billede kr-data Nybegynder
13. maj 2003 - 16:12 #21
upz, anden tråd... sry!
Avatar billede brink99 Nybegynder
14. maj 2003 - 10:07 #22
=maddog= > det virker ikke det med "æøå" kan det virkelig ikke gøres næmmere.

/brink
Avatar billede =maddog= Nybegynder
14. maj 2003 - 10:59 #23
nej beklager. du har to muligheder - iframe og XmlHttpConnection.
men jeg gentager: Hele dit problem bunder i at du har text/html og plain/text blandet i et virvar. Hvad med om du
1) Lavede den side som flash-filen ligger på i XHTML og loadede det dokument ind i flash som XML. På den måde kan du hente den node hvor din tekst ligger i fra selve dokumentet.
<div id="flashfeed">
<!-- Dette skal hentes ind i flash -->
</div>
og kalder en javascript funktion der gemmer dette hvis flash bliver loadet successfuldt.
<script>
function hideFeed() { // skal kaldes fra flash.
document.getElementById("flashfeed").style.display = "none";
}
</script>

2) Alternativt blot lavede den side du skal loade ind som XHTML. På den måde kan du angive et charset der understøtter high-bytes og dermed æøå.
Avatar billede brink99 Nybegynder
14. maj 2003 - 13:49 #24
=maddog= > jeg har fundet ud af det ..... flash kan godt loade .html dokumenter, og jeg er derfor gået væk fra .txt dokumenterne. men jeg syntes at du har gjort dig velfortjænt til pointne, så du må lige skrive et svar.

/brink
Avatar billede brink99 Nybegynder
24. maj 2003 - 11:53 #25
=maddog= > skriv et svar......
Avatar billede brink99 Nybegynder
16. juni 2003 - 10:13 #26
svar
Avatar billede =maddog= Nybegynder
19. juni 2003 - 07:22 #27
shit en smutter. :D
man kan trikse mere end man tror mellem (x)html og flash.