Avatar billede sobo Nybegynder
25. november 2000 - 20:47 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Sony Handycam

Jeg har fået lyst til at redigere mine råbånd, som er optaget på en (gammel) Sony Handycam videooptager - Video8.

Hvis jeg køber det nye \"Studio DV plus\" kort, vil jeg da kunne redigere mine optagelser?

Så snart pengene er til det (engang efter Jul) vil jeg købe en moderne digital videooptager. Det bliver nok en Sony endnu engang, idet jeg har været meget tilfreds med min gamle optager.

Har du et godt forslag til en videooptager, hvis bugettet siger mellem 6.-7.000 kr.?

Kan man overhovedet få en fornuftig digital-videooptager til så lidt?

Meningen med mit nye \"Studio DV plus\" kort skulle være at jeg både kan redigere gamle analoge optagelser og nye digitale optagelser. Har jeg forstået reklamerne ret, hvis jeg har fået opfattelse af, at det kan dette kort?

:-)

Avatar billede klp29 Nybegynder
25. november 2000 - 21:07 #1
Nej, DV-kortet har DV indgang, men det kan Sonyen ikke tilsluttes. Enten må du købe et nyt kamera MED DV eller et andet kort (eks. det meget populære DC10).

Efter min mening behøver du ikke give mere end 4.000 kr. for en rigtig god video i dag.

Nej, digital optager får du ikke endnu til dén pris.
Avatar billede maxburner Nybegynder
25. november 2000 - 23:32 #2
Jeg har selv Sony Digital Video 8 kamera, det er fedt nok. men har et minus, Der er kun en DV ud-- øv... jeg bruger Studio DV, mit video kamera kan tage mine gamle Video 8 optagelser via mit nye kamera..

Du kan ikke få et billig optager.... Hvis du skal ud og købe et Video kamera næste gang. Husk at der skal være DV in/out, så du kan overfører dine redigerede optagelser tilbage til kameraet.

Du kan vælge mellem D8 eller DV - forskellen mellem de to er bånd typer. D8 kører på Video8 bånd, men optager Digitalt på båndet, men er bagkompetibel med alm Video8. DV bånd (også miniDV) er ren digital bånd, der er en del mindre.
Men optagelser på begge er af samme format.

Hvis du skal have en optager, ligesom jeg skal have når det er muligt, koster det en formue. der er en JVC optager til S-VHS og DV bånd i samme maskine 14.000kr (indbygget DV in/out)

Sony\'s Handy optager til miniDV koster 13.000kr og med TFT skærm 19.000kr.

Og så findes der DV-drev til PC, men findes ikke i danmark.

Matrox nye RT2000 Kort er supperent.. 3 parallele Video kanaler med over 200 realtime effekter indbygget i kortet.. desværre koster kortet 14.000kr i DK, men kan tage alle formater (S-VHS, Video, DV)In/Out.

Du skriver der er kommet et nyt kort Studio DV plus??? hvad er forskellen mellem det gamle alm og plus?

Men iøvrigt synes jeg stadig at PC maskine er for langsomt til Video-redigering..

MaxBurner

Avatar billede klp29 Nybegynder
26. november 2000 - 12:49 #3
Øh, godkender du lige mit svar så vi får afregnet point?!

På forhånd tak! :-)