Avatar billede selvsving Nybegynder
12. maj 2003 - 22:16 Der er 18 kommentarer

Streaming video

Hep
Jeg søger efter en løsning til streaming af store mængder videofiler. Har prøvet audiovideoweb.com, der er billige både hvad angår trafik og serverplads, men har dårlig performance (lysbilleder!). Det eneste jeg har set i DK, der virker hver gang er tdc, men det koster bare kassen. Nogle der kender andre løsninger, der virker?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 22:18 #1
Skal du streame til gud og hver mand eller er det et spørgsmål om at få transporteret store mængder data fra A til B
Avatar billede signout Nybegynder
12. maj 2003 - 22:20 #2
Stream til gud ville kræve et ordentligt UPlink :)

Hvilket format er det du vil streame? Er det realtime eller on-demand? Hvor mange timer? Fordelt på hvor mange klip?
Avatar billede selvsving Nybegynder
12. maj 2003 - 22:38 #3
Jeg undersøger muligheden for at etablere en slags lokal-tv på internettet med adgang for andre til at få streamet videoklip til fælles fornøjelse. Har valgt windows media player som format og on demand. Antal klip vil vokse efterhånden som folk begynder at bruge ideen(I hope!)
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 23:13 #4
Grunden til mit spørgsmål er at jeg har læst en artikel, hvor en mand etablerede en trådløs forbindelse (8o2.11b protokol og 11 Mbit båndbredde) over 14 km. En løsning kunne derfor være at lave sit eget trådløse netværk hvor brugerne kunne streame med 11 Mbit. Du skulle så opsætte netværker og en server. Løsningen kan lade sig gøre og har den fordel at du ved valg af den rigtige løsning har helt styr på hvem der er på, og det er jo vigtigt hvis der skal betales
Avatar billede signout Nybegynder
12. maj 2003 - 23:15 #5
Problemet er at wireless faktisk ikke rækker så langt. Hvis du vil have så stor rækkevidde skal du have nogle MEGET retningsbestemte antenner på, og derved kan du ikke dække i en omkreds af 14km, men bare 14km i en enkelt retning.
Desuden er der ikke 11Mbit til rådighed, men reelt maksimalt 5.5
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 23:20 #6
Det er helt korrekt, der var derfor jeg spurgte til om det var fra A til B
Avatar billede selvsving Nybegynder
12. maj 2003 - 23:21 #7
Det handler om et område med tre kommuner og jeg tror, at det skal være via nettet. Det er ihvertfald langt den enkleste løsning her og nu, forudsat at man kan få adgang til en streaming server, der fungerer og ikke bare viser lysbilleder.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2003 - 23:25 #8
EN anden løsning kunne være:

Køb en ordentlig internet forbindelse, opsæt en server og gør det selv. Problemet som du selv er inde på er at det kræver god båndbrede og gode servere og det koster kassen. Hvis du selv sætter det op, skal du ikke tjene på det.
Avatar billede runej Nybegynder
12. maj 2003 - 23:25 #9
Har rigtige gode erfaringer med Webpartner.dk til streaming. Er det små filmklip på et par minutter er der ingen grund til at streame dem. Så hvis du ikke skal lave ægte streaming, kan jeg anbefale enavn.dk. De er billige og ekstrem stabile. Har brugt dem i 3 år, kun to-tre gange har de været nede.
RuneJ
Avatar billede signout Nybegynder
12. maj 2003 - 23:26 #10
Du kunne eventuelt søge kommunal støtte til at lave projektet. Hvis du snakker med de rette vil de sikkert også gerne hjælpe med hostingen :)
Avatar billede selvsving Nybegynder
12. maj 2003 - 23:34 #11
Det vil være klip op til 15 minutter, måske mere. Se et par eksempler på www-tv-odsherred.dk.  Bufferzone: Har du nogen ide om hvad det kræver af internetforbindelse?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
12. maj 2003 - 23:36 #12
Avatar billede runej Nybegynder
12. maj 2003 - 23:41 #13
Signout har en pointe, kultunet.dk
RuneJ
Avatar billede selvsving Nybegynder
12. maj 2003 - 23:55 #14
Signout synes at have det bedste bud på problemet og det er ihvertfald værd at forsøge, så pointene går til ham.... men hvordan tildeler man egentlig point?
Avatar billede signout Nybegynder
13. maj 2003 - 00:41 #15
Ved at jeg giver et svar :)
Hermed gjort.
Avatar billede christian-petersen Nybegynder
13. maj 2003 - 08:28 #16
Du kan se på www.mediastream.dk eller www.ipeople.dk. Der kan du få hjælp, vejledning og et godt tilbud.
Avatar billede zoom Praktikant
20. maj 2003 - 12:51 #17
du kan tjekke www.vision2day.dk
Avatar billede noerager Nybegynder
24. juli 2003 - 16:08 #18
lukketid???