Avatar billede elv Nybegynder
12. maj 2003 - 18:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formatering af sourcecode - Real-time !

Hey Eksperter!!

I mange editorer, f.eks. Eclipse, er der en feature, hvor man indstiller den måde man vil have formateret sin kildekode på (hvor mange mellemrums indentation, hvornår der skal være linieskift), hvorefter en genvejstast løber hele dokumentet lynhurtigt igennem og sørger for at dette bliver gjort. Jeg snakker ikke om til udprintning, men direkte i editoren. Altså så hvis man har et stykke kode i stil med:

procedure  Wuw(  S:String) ;
var
i: integer;
begin
      i := 0;
end;

... skal det pænt laves om til:

procedure Wuw(S: String);
var
  i: integer;
begin
  i := 0;
end;

Har Delphi en lignende mulighed for lyn-formatering af source-coden, eller findes der et tool som gør det i selve editoren?
Avatar billede dkn Nybegynder
12. maj 2003 - 19:35 #1
DelForExp er nok den bedste jeg kender, den ligger sig ind i tools menuen i delphi og med en hotkey ordner den koden som man ønsker.
Desvære ser det ikke ud som om at siden hvor den kan hentes er oppe, men tror der er andre steder filen ligger.
Avatar billede elv Nybegynder
12. maj 2003 - 20:31 #2
DelForExp = sej!! Og gratis og med sovs og alt muligt... Fandt den på torry.net
Takker ydmygt :)