Avatar billede renehansen Nybegynder
12. maj 2003 - 12:03 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Action="opretnyhed_nu.asp" ?

Jeg ved at denne linie formentlig overfører et eller andet til min side opretnyhed_nu og at det formentlig er de data value der ligger under name="ansvarlig"

fra min opretnyhed_ny.asp henter jeg data med kommandoen.

ansvarlig=Request.queryString("ansvarlig")

Men udover at vide at det virker er der så nogen der kan fortælle mig lidt mere om action hvad det er den gør ?

eller evt. et link ?
Avatar billede roenving Novice
12. maj 2003 - 12:37 #1
Action er det link, som submit skal bruge for at sende data fra formen, det er 'adressen' på den kuvert, som formen puttes ned i.

hth
jes
Avatar billede michaels Nybegynder
12. maj 2003 - 14:57 #2
Action er et af de parametre der er nødvendigt for at en form kan submittes.

Action specificerer hvilken side dine date bliver overført til.

Hvis du gerne vil kunne hente dine data via "request.querystring("NavnPåFelt")" så skal du bruge "get" method:
  <form action="opretnyhed_nu.asp" method="get">
Hvis du gerne vil hente dine data ved at bruge "request.form("NavnPåFelt")" skal du bruge "post":
  <form action="opretnyhed_nu.asp" method="post">

Personligt kan jeg bedst lide "post" da der er nogen begrænsninger i "get" (Der er et max i antal af karakterer man kan hente).

Du kan i øvrigt (men det er lidt grimt) hente fra begge typer ved bare at skrive "request("NavnPåFelt")"
Avatar billede renehansen Nybegynder
12. maj 2003 - 21:10 #3
TAk for 2 gode svar, jeg har tilladt mig at dele point selv om der ikke var mange af dem, i havde begge 2 en god hjælp.

*****  Lukket *****
Avatar billede roenving Novice
13. maj 2003 - 17:03 #4
Velbekomme -- og tak for points ;~}