Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
12. maj 2003 - 11:43 Der er 39 kommentarer

mailto: problem

Hej

Kan det passe at man ikke kan bruge mailto: med mindre at Flashen ligger embed'ed i en HTML fil? Er der nogle måder at omgå dette på?

VH

Anders Thingholm
Avatar billede ducks Nybegynder
12. maj 2003 - 11:45 #1
Jeg har lavet mailto i Flash4, mener bare at det er noget med GoTo URL mailto:mail
Avatar billede paask Nybegynder
12. maj 2003 - 11:52 #2
Det er ligemeget om Flashen er embedded i html, en swf fil alene eller en stand-alone player - så jeg gætter på du ikke benytter det korrekt?!

Eksempelvis på en knap :

on (release){
getURL("mailto:mitnavn@mitdomain.dk");
}
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 11:53 #3
hej

Nej det kan ikke passe. Du kan sagtens bruge mailto i f.eks. en projector.

getURL("mailto:jakob@mail.dk");
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 11:54 #4
GoTo URL mailto:mail getUrl "mailto:mail" eller virker også fint nok hvis det er en swf fil der ligger i et HTML dokument... problemet kommer når man laver en exe fil. Her virker det så sjovt nok ikke, selv om man sagtens kan åbne et alm link via den kode.

Hvorfor dog det?

thingholm.dk >> 15 point!!! Fedterøv!
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 11:54 #5
nå, der var jeg vist lidt langsom : )
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 11:55 #6
Det skal lige siges at vi snakker om flash 6
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 11:55 #7
sorthvid: 15 point er da meget fair, det er da et nemt ?...
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 11:57 #8
Jeg kan altså godt få det til at virke i en projector.

Kan i ikke?
Avatar billede paask Nybegynder
12. maj 2003 - 11:58 #9
Hehe jakwaq :)

sorthvid - der er absolut ingen problemer med mailto i projector filer, som jakwaq og jeg begge påpeger. Desuden mener jeg også 15 point er ganske passende for sådanne et spm - det drejer sig jo om et ganske enkelt spørgsmål.
Avatar billede paask Nybegynder
12. maj 2003 - 11:59 #10
Der var jeg vist lidt langsom, anyway mailto virker fint i projector-filer og swiffer, både Flash 5 og MX (og vist også Flash 4).
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 12:00 #11
on (release){
getURL("mailto:mitnavn@mitdomain.dk");
}

Virker IKKE i en projector... ihvertfald ikke, hvis den er eksporteret som flash 6.

thingholm.dk >> Så nemt er det jo åbentbart heller ikke siden det er flashhajen selv der stiller spørgsmålet... mindst 150 point værd :)
Avatar billede paask Nybegynder
12. maj 2003 - 12:02 #12
"Virker IKKE i en projector" - øhm jo da !?

Jeg har netop eksporteret både en MX og F5 udgave, virker i begge...
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 12:04 #13
Jeg har lige lavet en prøve projector med præcis det script som sorthvid har skrevet, og den virker som den skal her hos mig.

Kan det være afhængigt af systemet man bruger?
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 12:07 #14
Det virker ikke hos mig. Jeg sidder med en ganske alm win 2000.
Kan een af dem der HAR fået det til at virke prøve at sende mig exe-filen på dsc@maerskdata.dk?
Avatar billede krisbjoern Nybegynder
12. maj 2003 - 12:10 #15
Du kunne også bruge et DYNAMISK TEKST-felt istedet for en knap?!?

Du skal blot skrive den tekst ind i tekstfeltet som du vil have skal fungere som link (eks.vis selv email-adr.).
Derefter skal du aktivere kanppen "<>"(i tekstbox-properties) som betyder at flash opfatter det dynamisk tekst-felt som HTML.
Når du klikker på "<>"(htm-knappen) aktiveres et link-felt neden under, hvor i du skriver mailto:dinmail@maildomæne.dk

Så virker teksten i det dynamiske tekst-felt som mail-link ;o)

Venligst
Kristian Bjørn
Avatar billede paask Nybegynder
12. maj 2003 - 12:12 #16
sorthvid -> har lige sendt en mail :)
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 12:19 #17
paask >> Hmm jeg har ikke modtaget noget endnu... gi'r den lige et kvarter...
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 12:24 #18
Jeg fandt lige det her:

'''getURL("mailto:info@helpqlodhelp.com")''' doesn't work in '''projector''' on '''W2K and WinXP with Outlook Express as default email-client''' it works on Win98 though
'''cure:''' Open the player in a hexEditor and find some strings like mailto, http, https, ... Change the heathenish "mailto" to the old testamentary "nailto".

På den her side:
http://216.239.37.104/search?q=cache:BMLw2Sra9tEC:chattyfig.figleaf.com/flashcoders-wiki/index.php%3Ffull%3DonClipEvent%2520and%2520SWF%2520size+getURL%2Bmailto%2Bprojector&hl=da&ie=UTF-8
Avatar billede paask Nybegynder
12. maj 2003 - 12:26 #19
Nice link jakwag - vel lige hvad vi manglede !
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 12:28 #20
Ja, hvis man har et program hvor man kan ændre i koden til projectoren.

Ved i om der er nogen programmer der kan downloades et sted fra?

Sorthvid >> jeg må trække min komentar tilbage om at det er et nemt spm : )
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 12:33 #21
Ja så har jeg testet dem på min maskine og det virker ikke, så det er vel noget med min standalone player?!?!?
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 12:51 #22
sorthvid>> nej, det er ikke playeren. På nogle W2K og XP systemer virker den ikke.
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 12:54 #23
Hvis jeg åbner exe filen i notepad og ændrer mailto til nailto og gemmer så bliver exe-filen ubrugelig. Er der et bestemt program je´g bør åbne den i istedet for notepad?
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 12:56 #24
i følge linket skal det være en "hexEditor" hvad det så end er?!?
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 12:58 #25
Jeg vil godt give en femmer for en hex editor lige nu :)
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 13:00 #26
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 13:14 #27
Skal lige være heeelt sikker... Er det exe-filen eller Stand alone playeren man skal rette i?
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 13:15 #28
hhhmm...
Jeg kan sgu ikke rigtig få det til at virke.
Men det må vel være exe filen, da playeren ikke bliver anvendt til projectoren. Den har jo indbygget sin egen player.
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 13:19 #29
Jo! Nu virker det. Prøv lige den fil jeg har sendt til dig.
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 13:46 #30
Tadaa! Den virker lige præsist som den skal!!!

Så lige for at opsumere:
Du rettede mailto til nailto i exe-filen med programmet her:
http://www.hhdsoftware.com/hexeditor.html#Download

Er det korrekt?
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 13:47 #31
thingholm.dk >> skal vi bare sig at jakwaq arbejdede hårdt for sine sølle 15 ponit? ;)

jakwaq >> skylder dig en femmer :)
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 13:48 #32
Yeps!

Svaret må være:

Brug
on (release){
getURL("mailto:mitnavn@mitdomain.dk");
}

som normalt. Åben den færdige projector I en hex editor (f.eks. http://www.hhdsoftware.com/hexeditor.html#Download ) og find ordet ”mailto”. Ret dette ord til ”nailto”. Ret det også alle andre steder hvis det forekommer flere steder. Gem filen.

Så skulle det vist virke.

: ) Jakwag
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 13:52 #33
sorthvid >> haha - som tak for hjælpen og godt teamwork, må du beholde din femmer.
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 13:53 #34
det er okay med femten point - for det her er faktisk meget rart at vide.
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. maj 2003 - 13:59 #35
Det virker ikke på W2K og XP hvis den default email-client er outlook express.

Jeg sidder med W2K proff. og microsoft outlook, og det fungere.

Det er altså ikke kun systemet men også hvilken mailprogram man bruger.
Avatar billede paask Nybegynder
12. maj 2003 - 14:04 #36
Nice lavet :)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
12. maj 2003 - 14:26 #37
Ultraedit er en hex-editor
Avatar billede barklund Nybegynder
12. maj 2003 - 16:24 #38
Det var godt nok en mærkelig bug!!!!

Men sådan er der så meget...

Hej Dennis, for resten...

/Barklund - arbejdede jo også hos Mærsk sammen med dig og Anders for et års tid siden... :)
Avatar billede sorthvid Nybegynder
12. maj 2003 - 23:15 #39
barklund >> Nåå ja vores "hired gun". Det er sku godt at vide at alle eksperterne er samlet her inde... måske deraf navnet eksperten ;)
Håber du har fået noget udfordrene at lave!

Dennis