Avatar billede dax Nybegynder
25. november 2000 - 11:45 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

To lette spg (Scroll og on mouse over)???

1: Hvordan laver man en onmouseover på et billede, der viser håndcursoren, ligesom hvis man peger på et hyperlink)

2: Hvordan scroller man til bunden af et vindue
Avatar billede frankeman Nybegynder
25. november 2000 - 13:02 #1
du kan scrolle til en given position via:

window.scrollBy(x,y);, x,y er så position i pixel

Med hensyn til sp. 1, så menner jeg at du kan sætte <A> tags omkring !

Avatar billede parazite Nybegynder
25. november 2000 - 13:45 #2
For billede : I img-tagget (mener jeg da du kan) indsætter du style=\"cursor: hand;\"

- Parazite
Avatar billede dax Nybegynder
25. november 2000 - 14:01 #3
det virker med img, men jeg bruger image map
Avatar billede parazite Nybegynder
25. november 2000 - 14:04 #4
OK - prøv at sætte en <font style=\"cursor: hand;\"></font> ind omkring dit map. (Er ude på dybt vand lige nu! :o) )
Avatar billede dax Nybegynder
25. november 2000 - 14:16 #5
Nej, går ikke.
Avatar billede parazite Nybegynder
25. november 2000 - 14:20 #6
Jamen - Hvis du har lavet et image-map, så viser den vel også hånden? Prøv lige at paste koden, så finder vi et sted at smide style\'n! :o)
Avatar billede dax Nybegynder
25. november 2000 - 14:22 #7

<area shape=\"rect\" alt=\"View question\"         coords=\"100,0,188,36\" onclick=\"peqw();\"               title=\"View question\">
Avatar billede parazite Nybegynder
25. november 2000 - 14:29 #8
Aha - og du prøvede style=\"cursor: hand;\"? Jamen... hvad så med noget i stil med onmouseover=\"this.style osv. som jeg ikke fatter en skid af, fordi jeg er ny udi JavaScript? :o) Søg på eksperten efter this.style. Tror det kan virke.
Avatar billede olebole Juniormester
25. november 2000 - 17:50 #9
<ole>
Mon ikke, det hedder:

<area shape=\"rect\" alt=\"View question\" coords=\"100,0,188,36\" onclick=\"peqw();\" title=\"View question\" style=\"cursor:hand;\">

...er ganske utestet :o)
/mvh
</bole>
Avatar billede maxburner Nybegynder
26. november 2000 - 00:20 #10
frankeman >

Hvordan styrer du så det???

Er selv igang med at omdesigne min side...
OG skal bruge lidt mere kode tips...

MaxBurner
Avatar billede maxburner Nybegynder
26. november 2000 - 00:21 #11
parazite...

Smart det med Stile....\'hand\'

MaxBurner - cyberbox.dk
Avatar billede parazite Nybegynder
27. november 2000 - 10:17 #12
olebole : He, regnede da med at han prøvede den jvf. mit forslag d. 25/11 2000 kl. 13:45:16, men tilsyneladende ikke... *G*

Forresten har jeg brug for lidt hjælp med min layer-menu, hvis du har tid en aften? :o)

- Parazite
Avatar billede olebole Juniormester
29. marts 2001 - 20:56 #13
;) Det kikker vi på