Avatar billede stof Nybegynder
25. november 2000 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konkurrence

God dag! Jeg skal lave en konkurrence med mine sponsore. Der skal være 3 \"radioknapper\" til at vælge immellem svarene og så skal der være et skriftfelt til ens e-mailadresse. Det skal så kunne sendes videre til min e-mail adresse når man klikker på et af linkene til mine spnsore. Jeg har set det på adressen \"www.gratispenge.dk\"
Når jeg nu er i gang så skal den også gerne kunne skrive en meddedelse vis man deltager flere end 3 gang på en dag. Jeg har ikke en skid forstand på ASP eller andre ting. Så vær venlig at hjælpe mig.
Avatar billede lbs Nybegynder
26. november 2000 - 00:57 #1
Well for at nogen som helst kan gå igang, skal du sige hvilket mail komponent din udbyder har.

Hvis du ikke ved hvad det er, så skal din internetudbyder have installeret et program du kan kalde fra
din asp sider, som kan sende en e-mail, da asp i sig selv ikke kan gøre dette.
Avatar billede fox2k Nybegynder
26. november 2000 - 01:14 #2
Du kan fx spørgs om de har JMail, hvilket er den mest benyttede komponent... og den letteste at arbejde med.
Avatar billede mike_64_dk Nybegynder
30. november 2000 - 18:31 #3
Hej,

Her er et forslag, du skal bare skifte \"DIN E-MAIL ADRESSE\" ud med din e-mail adresse (2 steder).

Held og lykke,

Michael

<%@ Language=VBScript %>
<%Option Explicit%>

<%
dim strSvar, strEmail
dim strSubject, strBody, objMail

strSvar = \"\"
%>

<%
Select Case Request(\"SubmitForm\")
    Case \"Submit\"

    strSvar = Request.Form(\"chkSvar\")
    strEmail = Request.Form(\"txtEmail\")

    strSubject =    \"Konkurrence\"
    strBody =        \"Svar: \" & strSvar & chr(10) & chr(13)
    strBody =        strBody & \"E-mail: \" & strEmail & chr(10) & chr(13)

    SET objMail =    Server.CreateObject(\"CDONTS.Newmail\")
    objMail.Send    \"DIN E-MAIL ADRESSE\", \"DIN E-MAIL ADRESSE\", strSubject, strBody
    SET objMail =    nothing

End Select
%>

<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<title>Konkurrence</title>
</head>

<body>

<form method=\"POST\">
  <p><input type=\"radio\" name=\"chkSvar\" value=\"Svar1\"
  <%if strSvar = \"Svar1\" then Response.Write(\"CHECKED\") end if%>>Svar 1</p>
  <p><input type=\"radio\" name=\"chkSvar\" value=\"Svar2\"
  <%if strSvar = \"Svar2\" then Response.Write(\"CHECKED\") end if%>>Svar 2</p>
  <p><input type=\"radio\" name=\"chkSvar\" value=\"Svar3\"
  <%if strSvar = \"Svar3\" then Response.Write(\"CHECKED\") end if%>>Svar 3</p>
  <p><input type=\"text\" name=\"txtEmail\" value=\"E-mail\" size=\"20\"></p>
  <p><input type=\"submit\" value=\"Submit\" name=\"SubmitForm\"><input type=\"reset\" value=\"Reset\" name=\"B2\"></p>
</form>

</body>

</html>
Avatar billede stof Nybegynder
31. december 2000 - 14:00 #4
Fandt selv ud af det!
Avatar billede hyperactive Nybegynder
31. december 2000 - 14:06 #5
Too bad mike..... Spild af tid, når manden render med pointene selv