Avatar billede jms_nork Nybegynder
11. maj 2003 - 14:43 Der er 6 kommentarer

Java i telefoner

Jeg har købt en ny telefon(siemens m50) der understøtter java og havde planer om at lave nogle så applikationer til den. Jeg har lidt om det forskellige steder på nettet og har fundet flere eksempler på at lave "HELLO WORLD" i J2ME.
Jeg har dog ikke endnu fundet noget omkring hvordan man får "stoppet" javaprogrammet ned i telefonen.
Hvor finder jeg noget om det ?
Jeg har desuden forsøgt at downloade nogle spil fra bl.a. siemens hjemmeside, og kan også få hentet JAD-filen via WAP. Når det så skal hente selve JAR filen bliver forbindelsen afbrudt. Det kan selvfølgelig være opsætningen af JAVA det halter med.
Det skal siges at det er et TELMORE abonnement jeg har, så det kan måske være årsagen ??
Er der nogen der kan hjælpe med de 2 problemer ??
Avatar billede game_tracker Nybegynder
11. maj 2003 - 14:59 #1
jms_nork>

1: hvis du skal ha den fra pc til mobil så skal du ha et datakabel eller du skal lave en wap side hvor den kan hente fra men det har du jo problemer med
Avatar billede game_tracker Nybegynder
11. maj 2003 - 15:03 #2
datakabel http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,DK_da_0_product%253AMW%252FACCMW%252FDS%252FACCL36880N4501A148%252Fdesc,FF.html
Avatar billede game_tracker Nybegynder
11. maj 2003 - 15:04 #3
2: kan godt være dit wap er opsat forkert
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
11. maj 2003 - 16:08 #4
jms_nork
prøv evt http://xgryde.dk´s wap funktion, det kunne jo være simens side der havde problemer
Avatar billede jms_nork Nybegynder
11. maj 2003 - 17:26 #5
følger der software med datakablet ?

Jeg overvejede også at lave en wap-side, nogen der har et link til en beskrivelse omkring det
Avatar billede disky Nybegynder
11. maj 2003 - 17:52 #6
Der kan være flere problemmer.

1. Deres webserver er ikke sat op til at kunne håndtere de korrekte MIME typer.
2. Telmore's WAP Gateway understøtter ikke programmer der er større en 30 KB, da det kræver den understøtter segmentering beskederne.