Avatar billede tall_thor Nybegynder
11. maj 2003 - 09:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ny pc

Jeg er ved at stykke en ny pc sammen men har et par spørgsmål.
Kabinet
    Codegen MidiTower ATX-6066-C9            362,-

Diskettedrev
    PANASONIC, Drev - Diskette - 1.44 MB               89,-

Harddisk
    Seagate Barracuda ATA V - hard drive - 80 GB - ATA-100    1097,-

CD-RW
    LiteOn LTR 48246S - drev - CD-RW - IDE/EIDE        378,-

Grafikkort
    ASUS AGP-V 9280 TD - GF4 Ti 4200 - 128 MB              1273,-

Bundkort
    Asus A7N8X                                938,-

CPU
    AMD Athlon XP 2500+ processor (333Mhz)              1037,-

Køler
    Spire WhisperRock III - Ventilatorpakke til processor      99,-

Ram
    DDR-SDRAM PC3200  512MB            ??

Og så til spørgsmålene:
1. Kabinettet. Jeg kender ikke noget til dette kabinet men det ser ud til at cd-rom kan gemmes bag ved en låge er det et problem eller fungere det fint?

2. larmer strømforsyningen i kabinettet meget?

3. Grafikkortet, jeg skal kunne spille spil som battelfield og vil ikke betale mere en max 1300,- er dette grafik kort så ikke det bedste køb ? hvor meget larmer blæseren på grafik kortet ? er der andre ti4200 eller tilsvarende kort som larmer mindre?

4. skal jeg købe 333Mhz udgaven af Thoroughbred eller Barton?

5. Køler er denne køler ok eller skal jeg købe en boxed model?

6. Ram. Jeg vil gerne købe PC3200 til dette bundkort. Er det spild af penge? Jeg er stærkt i tvivl om hvilken ram jeg skal købe. Jeg bar tidliger brugt samsung men har nu set at Kingston har noget de kalder HyperX er de bedre end andre typer af ram.

7. Gennerelle kommentare vedr. sammen stykningen(bundkort, harddisk, diskettedrev...) er velkommen

På for hånd tak.
Thor
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
11. maj 2003 - 09:14 #1
1. Nej ikke noget problem du åbner bare lågen :D har set et med en låge...

2. Ved jeg ikke....

3. Hvis jeg var dig ville jeg lige give de sidste 300 til et ATI Radeon 9500PRO fra Sapphire evt. rigtig godt kort hvis du altså kan få fat i et? :D

4. Vikke ret meget om amd :)

5. Sidst jeg købte en AMD var standard køleren med til at gøre den meget ustabil men jeg ved ikke om den der er bedre... køb evt. en god en til en 250 kr....

Resten kan jeg nok ikke svare dig på men det her var mit bud :D
Avatar billede peet-49 Novice
11. maj 2003 - 10:37 #2
1. ingen problemer
2.Codegen`s PSU larmer ikke ret meget
3.asus grafikkort er normalt hurtige
4.kender ikke så meget til barton, de har ikke så høj en frekvens som thoroughbred
5.spire er ganske udmærket, og køler godt, de praler med 25Db, mener dog det er højere.
6.rammene er en smagsag, jo lavere clock, jo bedre-CL2 f.eks.
7.synes sammensætningen er ok, asus har dog en lidt speciel bios, men er hurtige.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
11. maj 2003 - 12:03 #3
1. Ellers et q-tec, nemt at komme ind i. psu 400 watt, og så til under 300. Fint og billigt.
2. ja
3. ok kort, men anbefaler et geforce 4 ti 4680 til lidt under 1500 fra Point of view.
4. Har selv th udgave, virker fint.
5. Køber du en box, er du sikker på at det virker, medmindre du har specefikke krav.
6. Har hørt at pc3200 ikke er helt ok. Jeg kører med Samsung pc2700/6ns. Gode stabile og hurtige ram.

7. Dit valg af bundkort er sikkert ok, har ikke store erfaringer med asus. Jeg ved at MSI og Soltek er gode kort. (bare ikke de billigste soltek). Mange anbefaler MSI som har en mgt. lav fejlprocent. Og spefikationerne før du også i MSI kort. MSI er vist oveni købet lidt billigere.

Min egen pc/nye kører fint. 3d mark se: 14000 point.

bundkort: soltek sl75 frn-l
cpu: amd xp 2600/333 th
ram: samsung pc 2700/333/6ns
grafik: POW gf4 4680

Med brænder dvd, og hele molesjausen til under 6000.-

/God fornøjelse
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
27. maj 2003 - 07:48 #4
Kan du bruge svarene til noget???
Avatar billede tall_thor Nybegynder
27. maj 2003 - 14:09 #5
Deværer ikke så meget. Jeg har nu bestilt systemet som beskrevet i mit spørgsmål. Jeg håber at rammen virker sammen med bundkortet og at systemet ikke larmer for meget.
Avatar billede peet-49 Novice
27. maj 2003 - 15:41 #6
Takker.