Avatar billede buggs Nybegynder
23. august 1999 - 11:44 Der er 19 kommentarer

Insert into tabel(ID) value(cookie)

Jeg har brug for at kunne sætte værdien af en cookie ind i et ID-felt i en tabel i en Access-DB

Anyone???
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 11:55 #1
SQL = "Insert into tabel (ID) value ('" & Request.Cookies("cookienavn") & "')"
Avatar billede buggs Nybegynder
23. august 1999 - 12:07 #2
Jeg har prøvet nøjagtig denne sætning...måske er det fordi, der er noget ivejen med min cookie? hvordan laver man en cookie og navngiver den?
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 12:09 #3
Response.Cookies("cookienavn") = "værdi"
Avatar billede petter Nybegynder
23. august 1999 - 12:47 #4
Vil det se ud som følger. Kan det lade sig gøre i den globale asa fil?

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>

Sub Session_OnStart
Response.Cookies("Kagemonster").expires = date + 1
Response.Cookies("Kagemonster").domain = ".www.radiocharlie.dk"
Response.Cookies("Kagemonster") = Session.SessionID

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.Mappath("database\zyber.mdb")
SQL = "Insert into Indkob (ID) value ('" & Request.Cookies("kagemonster") & "')"
Set rs = Conn.execute( Sql )
Set rs = Nothing
Conn.close
Set Conn = Nothing
End Sub

</script>

End Sub

</script>
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 12:58 #5
Du checker ikke om brugeren har en cookie i forvejen.
Hvis du ikke gør dette, så er det jo session.SessionID du skal bruge (direkte), og ikke cookies.

Hvad er fårmålet med at gemme sessionID i databasen?
Avatar billede petter Nybegynder
23. august 1999 - 13:23 #6
Formålet er at identificere brugeren når jeg skal se hvad han har købt i min lille butik.
Jeg vil gerne have at jeg kan bruge følgende sql sætning

select * From Indkob (ID),(VareID) Where ID = Request("&Session.SessionID&")
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 13:30 #7
"INSERT INTO indkob (ID) VALUE ('" & session.SessionID & "')"

"SELECT * FROM indkob WHERE ID='" & session.SessionID & "'"
Avatar billede petter Nybegynder
23. august 1999 - 13:35 #8
Hvis det ikke er for meget bøvl må du gerne skrive hele koden.
Avatar billede petter Nybegynder
23. august 1999 - 13:37 #9
Kan du se hvad der er i vejen?

<% Language=VBSCRIPT %>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF">

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.connection")
Conn.open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.Mappath("database\zyber.mdb")
sql ="INSERT INTO Indkob (KundeID) VALUE ('" & session.SessionID & "')"
Conn.execute (Sql)
Conn.close
Set Conn = Nothing

%>
</body>
</html>
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 13:42 #10
I princippet kan jeg godt (det tjener jeg mine penge ved til daglig) - men nej (så bliver det jo et job).

Hvad er fejlen i din kode?
Avatar billede petter Nybegynder
23. august 1999 - 13:43 #11
????
Avatar billede petter Nybegynder
23. august 1999 - 13:45 #12
Parlez Vous Danois
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 13:45 #13
petter: Hvis det ikke er for meget bøvl må du gerne skrive hele koden.
sone: I princippet...

-------------------------------------------

petter: Kan du se hvad der er i vejen?
sone: Hvad er fejlen i din kode?
Avatar billede petter Nybegynder
23. august 1999 - 13:48 #14
Fejlen er:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Syntax error in INSERT INTO statement.

/hub.asp, line 14
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 14:12 #15
Er feltet KundeID et Nummerisk felt, så slet ' før og efter SessionID i INSERT.

Et tip: Udskriv SQL-strengen før linie 14, så kan du se den "ægte" SQL forespørgsel.
Avatar billede s Nybegynder
23. august 1999 - 16:45 #16
Det er galt med jeres Cookies. Man laver en cookie sådan:

Response.Cookies("DinCookie")("Dinvaerdi") = "Vaerdi"

og aflæser den sådan:

Request.Cookies("DinCookie")("Dinvaerdi")

Så burde det virke.
Avatar billede sone Nybegynder
23. august 1999 - 17:27 #17
Avatar billede s Nybegynder
23. august 1999 - 17:34 #18
Ok... den missede jeg lige... men den metode jeg havde virker nu også...
Avatar billede s Nybegynder
23. august 1999 - 17:35 #19
Sql-linien skal se sådan ud:

sql ="INSERT INTO Indkob (KundeID) VALUE (" & session.SessionID & ")"