Avatar billede jakobah Nybegynder
24. november 2000 - 20:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Frames som ikke virker?

Jeg har lavet de her frames men jeg kan bare ikke få dem til at virke. Hvorfor?
Af en eller anden grund viser den kun den første nemlig menu.html men ike index.html.
Hvorfor?

<HEAD>
<FRAMESET>
<FRAME COLS=\"200,*\" MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"2\" SRC=\"Menu.html\" NAME=\"Menu\" NORESIZE SCROLLING=\"YES\" NAME=\"Hoveside\">
<FRAME MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"2\" SRC=\"Index.html\" NAME=\"Index\" NORESIZE SCROLLING=\"yes\" NAME=\"Hovedside2\">
</FRAMESET>
</HEAD>
Avatar billede steven Nybegynder
24. november 2000 - 20:49 #1
prøv men:

<HEAD>
<FRAMESET COLS=\"200,*\">
<FRAME MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"2\" SRC=\"Menu.html\" NAME=\"Menu\" NORESIZE SCROLLING=\"YES\" NAME=\"Hoveside\">
<FRAME MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"2\" SRC=\"Index.html\" NAME=\"Index\" NORESIZE SCROLLING=\"yes\" NAME=\"Hovedside2\">
</FRAMESET>
</HEAD>

/Steven
Avatar billede steven Nybegynder
24. november 2000 - 20:50 #2
prøv men -> prøv med:    :-)

/Steven
Avatar billede steven Nybegynder
24. november 2000 - 20:51 #3
Du skal også have head flyttet, så det ender med:

<HEAD>
</HEAD>

<FRAMESET COLS=\"200,*\">
<FRAME MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"2\" SRC=\"Menu.html\" NAME=\"Menu\" NORESIZE SCROLLING=\"YES\" NAME=\"Hoveside\">
<FRAME MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"2\" SRC=\"Index.html\" NAME=\"Index\" NORESIZE SCROLLING=\"yes\" NAME=\"Hovedside2\">
</FRAMESET>

/Steven
Avatar billede el_gnu Nybegynder
24. november 2000 - 21:07 #4
og så har du to name attributter i hvert frame tag så det skal nok se sådan her ud:

<html>
<HEAD>
</HEAD>

<FRAMESET COLS=\"200,*\">
<FRAME MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"2\" SRC=\"Menu.html\" NAME=\"Menu\" NORESIZE SCROLLING=\"YES\">
<FRAME MARGINWIDTH=\"0\" MARGINHEIGHT=\"2\" SRC=\"Index.html\" NAME=\"Index\" NORESIZE SCROLLING=\"yes\">
</FRAMESET>
</html>
Avatar billede jakobah Nybegynder
24. november 2000 - 21:14 #5
Nu virker det fint nok men der er opstået et nyt problem... Den viser menuen helt fint men den kan ikke finde index nogen steder selvom jeg ha lavet den. Jeg giver jer lige en prøve af min index så i kan se om der er nogen fejl.
( Jeg bruger IE til at se den med)

<!doctype html public \"-//w3c//dtd html 4.0 transitional//en\">
<html>
<head>
  <meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
  <meta name=\"Generator\" content=\"Stone\'s WebWriter 3\">
  <meta name=\"Author\" content=\"Jakob Anker Hansen\">
  <meta name=\"GENERATOR\" content=\"Mozilla/4.51 [en] (Win98; I) [Netscape]\">
  <title>Index</title>
<!-- Minus AutoDato -->
<script LANGUGE=3D\"3D\'3D&qout;javascript&quot;\'\">
alert (\'Hejsa og velkommen til min side\');
alert (\'Min side er desværre under ombygning\');
alert (\'Men den kommer til at indeholde mange spændende ting\');
</script>
</head>
<body text=\"#FFFFFF\" bgcolor=\"#005444\" link=\"#0000EE\" vlink=\"#551A8B\" alink=\"#FF0000\">

<center>
<h1>
<font face=\"Verdana\">Bla bla bla</font></h1></center>

<center><font face=\"Verdana\">Bla bla bla.</font>
<br><font face=\"Verdana\">bla bla bla</font><font face=\"Verdana\"></font>
<p><font face=\"Verdana\">bla bla bla <a href=\"Pingpong.html\">tryk her</a></font><font face=\"Verdana\"></font>
<p><font face=\"Verdana\"> bla bla bla <a href=\"Sænke slagskibe.html\">her</a></font></center>

</body>
</html>
Avatar billede el_gnu Nybegynder
24. november 2000 - 21:17 #6
er du sikker på ast du har gemt den med endelsen .html og ikke .htm?
Avatar billede jakobah Nybegynder
24. november 2000 - 21:18 #7
Yep det har jeg
Avatar billede mpj Nybegynder
28. november 2000 - 15:58 #8
<script LANGUGE=3D\"3D\'3D&qout;javascript&quot;\'\">

Hvor har du mon hugget den kode fra?

Min email måske...?
Det ligner outlook koder det der!
Det skal hedde:
<script LANGUAGE=\"javascript\">

Avatar billede el_gnu Nybegynder
28. november 2000 - 16:02 #9
hmm, den havde jeg ikke set, men det lyder som et godt bud :-)
Avatar billede jakobah Nybegynder
28. november 2000 - 20:04 #10
Jeg har godt nok acceoteret stevens svar men der skal også en stor tak til dig el gnu.
Avatar billede el_gnu Nybegynder
29. november 2000 - 14:38 #11
np :-)