Avatar billede sholck Nybegynder
10. maj 2003 - 14:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

P800 og Webspeed email

Hej eksperter,

jeg kan komme på internettet på min P800 med GPRS.
Desværre kan jeg ikke få kontakt med min emailudbyder fra telefonen, den prøver i et minuts tid at tilslutte pop3.mail.dk men siger så at den ikke kan finde en DNS-server. Hvad er der galt?
Jeg tror det har noget at gøre med mit login, hvad skal der stå i de forskellige felter (12cifret brugernummer, emailadresse eller hvad).
Avatar billede fromsej Praktikant
10. maj 2003 - 15:03 #1
1.felt: Webspeed brugernummer(brugernavn)12 cifre
2.felt: Password En bogstavkombination, her på 8 bogstaver.
Avatar billede sholck Nybegynder
10. maj 2003 - 15:35 #2
Det virker på min stationære, men ikke på p800.
Avatar billede jensb Nybegynder
10. maj 2003 - 18:11 #3
Hvad har du i SMTP-server?

prøv eventuelt at skifte "pop3.mail.dk" ud med "mail.tele.dk"
Avatar billede ffn Nybegynder
18. maj 2003 - 11:14 #4
Avatar billede maybrittschultz Nybegynder
24. september 2003 - 21:05 #5
Du skal sætte det op i meddelseskonti i kontrolpanelet på din P800 (ikke i nternetkonti, hvis du har gjort det)

Under fanen Basis skal det se således ud:
1 kontonavn som du selv vil have det stående i din P800
2. dit navn som du selv vil have det stående i din P800
3.men din emailadresse
- f.eks olebole@webspeed.dk
4. tilslutningstypen POP3
5. Internetkonto - skal angives som foretrukket
(så bruger den, den du har valgt til din GPRS forbindelse som foretrukken)

Herefter fanen indbakke, som skal se således ud:
1. Brugernavn - dit 12-cifrede kundenummer
2. dit password - som jo også er det du bruger i din e-mail klient f.eks
3.Indgående serveradresse skal være pop3.mail.dk

Herefter spiller det som det skal. Jeg har ganske vist en oncable adresse - men deres navneforandring til webspeed gør vel ikke forskel på de punkter.

Dette burde spille for dig?
Avatar billede maybrittschultz Nybegynder
24. september 2003 - 21:06 #6
Hm, måske skal jeg tilføje at jeg har TDC-mobil som GPRS udbyder, og har fået sendt GPRS opsætningen fra deres hjemmeside, under privat. Din fejl kan selvfølgelig bero på, at du har en anden mobiludbyder - men har du ikke det, så virker ovenstående med sikkerhed.
Avatar billede sholck Nybegynder
24. september 2003 - 21:19 #7
Tak for svaret Maybritt, jeg prøver med det samme.
Jeg har også TDC-mobil, så det burde jo virke.
Jeg er dog lidt bange for at der måske er noget galt med telefonen, den har allerede været til reperation een gang fordi antennen holdt op med at virke (og den er vist ret vigtig :-) ).
Avatar billede maybrittschultz Nybegynder
24. september 2003 - 21:40 #8
Oki - held og lykke - og husk at accepter svaret hvis det virker :O)
Avatar billede sholck Nybegynder
24. september 2003 - 21:57 #9
Jeg kan ikke engang få GPRS til at virke, selvom jeg lige har hentet en ny profil hos TDC, den siger bare "ukendt fejl" så nu ryger skidtet tilbage til TDC igen.

Når telefonen engang virker, så tror jeg din forklaring er lige hvad jeg efterspurgte, så jeg accepterer, tak.