Avatar billede vagn16 Nybegynder
09. maj 2003 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af D-Link 604 til Telia bredbånd@home

Hej!

Har netop investeret i en D-link 604 for at dele min Telia bredbånd@home med 2 pc'ere. Jeg troede at det var piece of cake at sætte det op - og det er det måske også; jeg har bare ikke opfundet kageskeen?!

Er der nogen der kan lave en hurtig survival guide så jeg kan komme igennem det? Jeg mangler måske nogle oplysninger;

Jeg har et usernavn og et password som jeg normalt bruger til at logge ind via Telia ( http://signon.telia.dk/ )

Jeg ved ikke om jeg skal bruge en ip adreese til Telia eller andet???

Anyone??!

Vh

vagn...
Avatar billede hub Nybegynder
09. maj 2003 - 18:39 #1
Ja, det virker hos mig. Har du forbundet modemmet med routeren?
Hvis du har, så prøv at skrive http://192.168.01 fra den første maskine der skal på nettet (i IE)
Avatar billede casch Nybegynder
09. maj 2003 - 22:30 #2
jeg har ikke telia, men tdc. Jeg har en dlink router som jeg har været inde og konfigurere med brugernavn og adgangskode. Så "ringer" den selv op når jeg starter ie fra mine pcer. du skal ind på http://192.168.0.1 brugernavn admin og så kan du blive guided igennem derinde
Avatar billede vagn16 Nybegynder
10. maj 2003 - 10:14 #3
Ja jeg har fundet modemet, og så går jeg igang med den wizard der er.

Det første jeg skal vælge er connection type. Her går jeg udfra at jeg skal vælge "PPP over ethetnet" ? Da jeg her har mulighed for at indtaste mit brugernavn og mit password. Er det rigtigt?? Skal jeg ikke bruge en ip adresse til Telia ? Og skal jeg overhovedet bruge det der MAC og i så fald hvad er det?
Avatar billede casch Nybegynder
10. maj 2003 - 10:25 #4
hmm jeg ved ikke det kan hjælpe dig men her er en guide hvor du kan se hvordan man gør ved et tdc abo:

http://www.dlink.dk/support/teledanmark.htm
Avatar billede vagn16 Nybegynder
10. maj 2003 - 10:49 #5
Det tror jeg ikke at jeg kan bruge; der skal jo være et sted jeg kan taste mine koder (user/password) ind.
Avatar billede hub Nybegynder
10. maj 2003 - 11:24 #6
http://213.216.192.254/techdocs/604setup.pdf  her er nogle svenske guides til bl.a Telia. Du skal ikke vælge PPP men derimod ÍP adresse tildelt af ISP. Routeren fungerer ved at imitere et netkort, dvs den bruger macadressen på det senest tilsluttede netkort som ID overfor Telia. På den tilhørende maskine logger du så på, ganske som du plejer, på telia.signon (eller endnu smartere via et lille program fra www.jorgensen.ch
Avatar billede vagn16 Nybegynder
10. maj 2003 - 11:45 #7
Hej hub.. og casch...

Jeg ryger på job nu men tester det info hub har givet senere... håber det virker... er på igen ca. 21!

Takker...
Avatar billede vagn16 Nybegynder
13. maj 2003 - 21:40 #8
Hej begge...

Tak for indsatsen... hub kan du ikke oprette et svar så du kan få dine velfortjente point??? Det var jo superlet med den guide... det tog et minut... og jeg er ikke nødt til at logge ind hver gang - det sørger den for - også uden det smarte program fra jorgensen.ch - ved ikke lige hvorfor det virker - men det gør det!!

vagn / 16
Avatar billede hub Nybegynder
13. maj 2003 - 21:55 #9
Der er et sted i webinterfacet, hvor du kan afkrydse "keep alive" - det er måske det der er sket. Hvis ikke det virker i længden (har jeg oplevet at det ikke gør) så opret en gratis dyndns.dk konto og brug de forindstillede parametere i routeren så den pinger dyndns ca. 1 gang i minuttet. Så dør den ikke.