Avatar billede sap Nybegynder
09. maj 2003 - 13:55 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Costum reply form i outlook

Jeg skal bruge en custom form, der har sammen funktionalitet som "Reply To All" + lidt mere.

Man skal kunne markerer en mail, trykke på custom formen (eller en macro). Herefter skal den hoppe ind i en "Reply to all", men ovenover det originale svar (som en indrykket med >) skal der være en tabel.

Hvordan løses dette bedst/nemmest  ?

På Forhånd tak
Avatar billede sap Nybegynder
19. maj 2003 - 11:33 #2
Tak for de links.
Det ser desværre ud til at det ikke er så nemt at lave.
Jeg kan ikke finde ud af at tilføje en tabel ovenover besked-feltet.
Avatar billede sap Nybegynder
19. maj 2003 - 14:33 #3
Følgende kode har jeg lagt ind på en form. Der er dog en fejl i linie 6, hvilket jeg ikke kan forstå ?

Sub MoM()
'
' MoM Macro
' Macro recorded 5/19/2003 by thi_spe
'
    Selection.TypeText Text:="Minutes Of Meeting:"
    Selection.HomeKey Unit:=wdLine, Extend:=wdExtend
    Selection.Font.Bold = wdToggle
    Selection.EndKey Unit:=wdLine
    Selection.TypeParagraph
    Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Word.Document.8", FileName _
        :="C:\Documents and Settings\thi_spe\My Documents\Action List.doc", _
        LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False
    Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1
    Selection.TypeParagraph
    Selection.TypeBackspace
    Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=2
    Selection.MoveUp Unit:=wdLine, Count:=1
    Selection.TypeParagraph
    Selection.MoveUp Unit:=wdLine, Count:=3
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2003 - 22:22 #4
Outlook bruger script, så du kan ikke bruge kode, som du f.eks. har lavet i Word.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig videre.
Avatar billede sap Nybegynder
21. maj 2003 - 08:26 #5
Det er makro-kode som er indsat i en form.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 11:23 #6
Du kan ikke bruge den form for makroer i en form. Du skal bruge script, outlooks kodning er meget forskellig fra f.eks. word. Et eksempel hentet fra en eksempel form jeg har liggende.

Sub CreateReply_Click
    set MyFolder = Application.GetNameSpace("MAPI").GetDefaultFolder(olFolderInbox)
    set MyItem = MyFolder.Items.Item(1)
    Set MyReply = MyItem.Reply
    MyReply.Display
End Sub
Avatar billede kedde65 Praktikant
22. maj 2003 - 14:45 #7
Jeg har lavet et lille eksempel til dig der gør det du spørger efter:

Sub test()
    Dim mailItem As mailItem
    Dim replyMail As mailItem
    Dim txt As String
    Set mailItem = Application.ActiveExplorer.Selection.Item(1)

    Set replyMail = mailItem.ReplyAll
    txt = replyMail.HTMLBody

    replyMail.HTMLBody = "<table border='1'><tr><td>1</td><td>2</td></tr><tr><td>3</td><td>4</td></tr></table><br>" & txt

    replyMail.Display
    set mailitem = nothing
    set replyMail = nothing
End Sub
Avatar billede sap Nybegynder
23. maj 2003 - 14:15 #8
Mange tak for eksemplet, kedde65.
Jeg kan dog ikke umiddelbart få det til at virke, men det kan ligeså godt være mig der har lavet en fejl. Derfor vil jeg lige beskrive hvad jeg har gjort:

Jeg har taget en default Meeting-form, og skabt en ny jeg kalder MoM_Meeting.
Inde i denne har jeg under action skabt en custom reply-form som jeg kalder MoM.
I denne MoM-form, går jeg ind under View Code og paster dit eksempel ind. Når jeg så prøver at lave et møde, og vil replie på den, kommer denne fejl :

Expected End of statement
Line No. 2
Avatar billede kedde65 Praktikant
23. maj 2003 - 14:18 #9
Hov nej. Det jeg har lavet er en makro til VBA. Dvs. hvis du tager koden og paster det ind i kodevinduet i Outlook, og kører dennemakro mens der er makrete en mail i Outlook, så kommer den er en basvar til alle formular op, der har en tabel foroven.

VH CK
Avatar billede sap Nybegynder
26. maj 2003 - 10:49 #10
Den skriver "The macros in this project is disabled"
Avatar billede sap Nybegynder
26. maj 2003 - 10:53 #11
Det fandt jeg ud af at fjerne.
Problemmet ligger i at tabellen skal komme automatisk når man reply'er et møde.
Jeg har lavet en macro der skaber tabellen, og den virker fint når jeg aktiverer den (Efter jeg har valgt "reply to all")

Det eneste jeg sådanset mangler er noget VBA kode, som starter en macro.
Avatar billede kedde65 Praktikant
26. maj 2003 - 10:54 #12
Så går du ind under funktioner - makro - sikkerhed og her vælger at sætte den i punktet mellem. Herefter genstarter du outlook. Så skulle det virke.

VH CK
Avatar billede kedde65 Praktikant
26. maj 2003 - 10:55 #13
Så laver du en knap i værktøjs linien, hvor du vælger at den skal køre en makro.

VH CK
Avatar billede sap Nybegynder
26. maj 2003 - 11:35 #14
derved kommer tabellen jo ikke automatisk, men jeg skal lige forhøre mig om dette vil være tilfredsstillende.
Avatar billede sap Nybegynder
26. maj 2003 - 11:42 #15
Kan man evt via makro kopierer de reply-oplysninger der er, op til topper så de er nemmere at få øje på ?
Tænker her på "To"-personerne, altså dem der har været med til mødet. Jeg synes det er lidt tricky, da nogle gange er der ikke så mange med, så der kan de være på 1 linie, og nogen gange fylder de 3.
Avatar billede kedde65 Praktikant
26. maj 2003 - 11:43 #16
Det kan man da godt gøre, men det er noget af en omstændig process da du skal ind og parse hele det originale indhold. Det er ikke sådan lige til...

VH CK
Avatar billede sap Nybegynder
30. juni 2003 - 15:55 #17
En mindre makroløsning blev valgt. Ikke optimal, men nogle gange skal det opvejes i forhold til tiden man ønsker at bruge på det.

Tak for svarene.