Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
09. maj 2003 - 12:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fanduct matriale

Jeg vil lige høre om en fanduct kan bøjes lidt da mit kabinet buger ude på fronten
Her er lige et link til en:
http://www.studiedata.dk/search.asp?keyword=fanduct
Avatar billede chalde Seniormester
09. maj 2003 - 12:13 #1
Hvis de er af plastic, kan du varme dem (en del) op, og så bøje dem lidt.....
Avatar billede chalde Seniormester
09. maj 2003 - 12:14 #2
metal, alu osv... hvis du er forsigtig.... med en hammer... :-)
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
09. maj 2003 - 12:27 #3
Det smelter da bare
Avatar billede chalde Seniormester
09. maj 2003 - 13:45 #4
ikke hvis du er forsigtig....
men hvis du går amok med en skærebrænder, så ja...
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
09. maj 2003 - 18:21 #5
Er der nogen der evt har lidt erfaring med det
Avatar billede chalde Seniormester
09. maj 2003 - 18:25 #6
evt prøv og ring til studiedata...
Avatar billede slem Nybegynder
12. maj 2003 - 10:54 #7
Nej, de kan ikke bøjes i fronten, i hvert fald ikke med tilfredsstillende resultat. Jeg vil anbefale en anden løsning.

Find noget andet du kan bruge som "rør", jeg har set folk skære et stykke ud af f.eks. tomme cola flasker. Som "krave" (fronten) bruger du noget lækker liste til at skjule kanterne, f.eks. lidt chrome liste fra www.g-shop.dk. Hvis det er et problem at få størrelserne til at passe, så har jeg set et andet sted at man med fordel kan bruge en billig plastik tragt. Fås i enhver issenkræmmer. Da tragten jo er konisk, så er det bare at skære den til der hvor diameteren passer til fronten af dit kabinet. Den laver en fin overgang mellem front og et cola rør. For en rigtig god overgang kan du med fordel bruge lidt silicone fugemasse. Alle byggemarkeder eller farvehandlere har det. Giv den nogle fuger rundt i fronten og i overgangen mellem tragt og "rør".

Rigtige moddere gør det selv. ;)