Avatar billede bnielsen Nybegynder
09. maj 2003 - 10:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skrive formular data til database

Jeg har en formular hvor jeg gerne vil have brugere til at registrere sig, men jeg har problemer med at få sendt et afkrydsningfelt over i databasen.
Koden ser sådan ud:

<td>Nyhedsbrev</td>
<td><input type="checkbox" name="newsletter" value="<%= newsletter %>"></td>

Jeg har oprettet et ja|nej felt i databasen som hedder newsletter.

value="<%= newsletter %>" - fejlen sker her, for jeg kan godt hardcode det med et ja eller nej, men det er jo ikke så smart !.

Hvad skal koden hedde ?

mvh
Brian
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. maj 2003 - 10:34 #1
Det er lige meget hvad du skriver i Value delen. Man får ikke Ja/Nej fra en checkbox man får det som står value hvis man har sat kryds i den.

Når du gemmer i et Ja/NEj felt brug True for Ja og False for Nej og så skal der ikke ' omkring i SQL sæningnen.:

if request.form("newsletter") <> "" than
  newsletter = true
else
  newsletter = false
end if

SQL = "INSERT INTO xxx (newsletterJaNejKol) VALUES (" & newsletter & ")"
Avatar billede bnielsen Nybegynder
09. maj 2003 - 10:45 #2
Det virker perfekt, tak for hjælpen.