Avatar billede laugunnar Nybegynder
08. maj 2003 - 21:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dvd-r eller DVD+R skiver til LG GMA.4020B CD/DVD ReWriter

Hjælp til at få Cd/DVD ReWriter LG GMA-4020B til at virke  Er der nogen der har en fornuftig forklaring på at min brænder ikke kan læse DVD-R 4.70 MB 120 min skiver af mærket Intenso. brænderen kom sammen med 2 stk Maxell DVD.R skiver 4,7 mb Ver 1.1 Singel side DRW47 som den helt uden problemer kunne skrive på. Hvordan finder man ud af om Intenso skiverne er 1 x skrive eller 2 x skrive hastighed.... Bruger BHA brænder program , men nhar også Roxie 5.3 platinium instaleret på maskinen, ingen af dem virker på Intenso skiverne. Skal jeg bruge DVD-R eller DVD+R skiver på denne dvd-brænder
Avatar billede henninga Novice
09. maj 2003 - 22:23 #1
Det sidste først - Du kan bruge DVD-R(2x), DVD-RW(1x), DVD-RAM(2x), CD-R(12x) og CD-RW(8x) skiver.
Hastigheden på skiverne finder brænderprogrammet selv ud af, den kan se det på skiven.
Intenso skiver kan jeg kun finde i DVD+R hos http://www.empiredata.dk/shop/  - sikker på det er DVD-R??
Informationer om brænder er fundet her:
http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=vis&varenr=50011
HenningA
Avatar billede laugunnar Nybegynder
12. maj 2003 - 23:34 #2
Tak skal du have,, har fået min horisont udvidet lidt,,, Tak
Avatar billede iverjakobsen Nybegynder
02. juli 2003 - 23:13 #3
Nogen gange er der kompatibilitetsproblemer. En DVD-R er ikke altid bare en DVD-R. Nogen billige mærker kan du optage på og afspille på dit eget drev, men nogen andre drev kan risikere at afvise den selvom det er en DVD-R.

Problem nr. 2 er, at nogen billige DVD-R skiver kan være "kopier" af eksisterende. Som BenningA rigtigt skriver, så kan brænderen/programmet læse på skiven om det er "2x" eller "1x", men hvis du er uheldig og får fingene i nogen lorte-skiver hvor fx et no-name mærke blot har kopieret en mærkevares "2x" kode er det ikke sikkert det virker.

Mvh. Iver
Avatar billede henninga Novice
03. juli 2003 - 21:07 #4
Ja, det er faktisk en rigtig god idé at brænde på laveste hastighed hvis det er nogle billige skiver man har købt. Også selv om brænderen godkender at de kan køre hurtigere.
Om der er hold i det ved jeg ikke, men jeg har haft færre problemer med billige CD-er brændt med f.eks. 4x.
HenningA