Avatar billede mariay Nybegynder
08. maj 2003 - 16:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Simpel afmeld/tilmeld funktion

Jeg søger en simpel funktion, hvor man i et et felt kan indtaste sin e-mail, derefter trykke på en knap med enten tilmeld eller afmeld.

Jeg ved så ikke helt hvordan det fungerer? Men den skal vel så sende til en e-mail (min), hvor jeg kan se personens mail-adresse, samt om der er tilmeldt eller afmeldt.

Jeg går udfra at der skal noget PHP indover? (ASP understøttes ikke, hvor jeg skal bruge det)

Jeg søger en super simpel-løsning, hvis det kan lade sig gøre?
Avatar billede sone Nybegynder
08. maj 2003 - 16:26 #1
Ja, brug mail() funktionen i PHP, så kan du få emails ud (hvis det er det du ønsker).
Avatar billede mariay Nybegynder
08. maj 2003 - 16:28 #2
jeg vil gerne have et færdigt script, da jeg ikke lige er den store programmeringshaj.
Avatar billede ahv Nybegynder
08. maj 2003 - 16:31 #3
Noget ala:

<?php
if(isset($_POST['navn'])){

mail("din@mail.com", "Besked fra form", "$_POST[mail]\n\nØnsker at: $_POST[besked]", "From: $_POST[mail] <$_POST[mail]>\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1");

echo "Din anbefaling er nu afsendt";
}

?>

<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
Email: <input type="text" name="mail"><br>
Tilmeld<input type="radio" name="besked" value="Tilmeld">
Frameld<input type="radio" name="bsked" value="Frameld"><br>
<input type="submit" value="Send tilmelding">
</form>
Avatar billede ahv Nybegynder
08. maj 2003 - 16:34 #4
hov:

<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
Email: <input type="text" name="mail"><br>
Tilmeld<input type="radio" name="besked" value="Tilmeld">
Frameld<input type="radio" name="besked" value="Frameld"><br>
<input type="submit" value="Send tilmelding">
</form>
Avatar billede ahv Nybegynder
08. maj 2003 - 16:35 #5
Flere fejl i farten:

if(isset($_POST['mail'])){
Avatar billede ahv Nybegynder
08. maj 2003 - 16:37 #6
Så det bliver altså til:

<?php
if(isset($_POST['mail'])){
    mail("alexander_hv@hotmail.com", "Besked fra form", "$_POST[mail]\n\nØnsker at: $_POST[besked]", "From: $_POST[mail] <$_POST[mail]>");
    echo "Din anbefaling er nu afsendt";
}
?>

<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
Email: <input type="text" name="mail"><br>
Tilmeld<input type="radio" name="besked" value="Tilmeld">
Frameld<input type="radio" name="besked" value="Frameld"><br>
<input type="submit" value="Send tilmelding">
</form>

Simplere kan du vist ikke få det.
Avatar billede mariay Nybegynder
08. maj 2003 - 16:41 #7
Jo, det ser ud til at virke, mange tak. Kan du også lave en lille fiks validering på e-mailen?
Avatar billede ahv Nybegynder
08. maj 2003 - 16:42 #8
if(isset($_POST['mail'])){
if(eregi("^[0-9a-z]([-_.]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$_POST['mail'])) {

mail("alexander_hv@hotmail.com", "Besked fra form", "$_POST[mail]\n\nØnsker at: $_POST[besked]", "From: $_POST[mail] <$_POST[mail]>");
    echo "Din anbefaling er nu afsendt";
}else{
echo "Mailen er ikke gyldig";
}}
Avatar billede mariay Nybegynder
08. maj 2003 - 16:48 #9
Eh, nu melder den godt nok fejl.

Bare for at være besværlig, vil du så ikke samle hele koden, så jeg kan sætte det ind samlet, hvis det er der fejlen ligger?
Avatar billede ahv Nybegynder
08. maj 2003 - 16:53 #10
<?php
if(isset($_POST['mail'])) {
    if(eregi("^[0-9a-z]([-_.]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$_POST['mail'])) {
        mail("alexander_hv@hotmail.com", "Besked fra form", "$_POST[mail]\n\nØnsker at: $_POST[besked]", "From: $_POST[mail] <$_POST[mail]>");
        echo "Din anbefaling er nu afsendt";
    } else {
    echo "Mailen er ikke gyldig";
    }
?>

<form action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" method="post">
Email: <input type="text" name="mail"><br>
Tilmeld<input type="radio" name="besked" value="Tilmeld">
Frameld<input type="radio" name="besked" value="Frameld"><br>
<input type="submit" value="Send tilmelding">
</form>
Avatar billede mariay Nybegynder
08. maj 2003 - 16:56 #11
10-4, nu spiller det. Du skal have mange tak :)