Avatar billede svein Nybegynder
08. maj 2003 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Online_brugere virker ikke!?

Hej,
jeg har et Users_online script der kun virker når sessionen er forbi! i stedet for når den starter!

Det vil sige;
Jeg ønsker at vise en liste over de brugere der er logget ind, men brugernavn står som GæstXXXX når de er logget ind, og så snart sessionen er forbi vises brugernavn.

Jeg ved ikke helt hvor fejlen ligger - men kopierer ind Global.asa - som et udgangspunkt:

<Object Runat="Server" Scope="application" ID="dOnlineUsers"
ProgID="Scripting.Dictionary"></Object>

<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>

sub Application_OnStart
    application("ServerStart") = now
end sub

function Decrypt(sText)
    'Replace with your own decrypt ;)
    Decrypt = sText
end function

function adZero(sText)
    'Adds zeros to the beginning
    if isNull(sText) then exit function
    adZero = string(5 - len(sText), "0") & sText
end function

Sub Session_OnStart

    'Session_OnStart is automatically called by the ASP Interpreter
    'when a new session starts. (Probably a new visitor)

    'TimeOut value determines the period in minutes when
    'the session is assumed to be abandoned

    Session.TimeOut = 10

    'Get the current active users list
    sActiveUsersList = application("ActiveUsersList")

    'Get the new user name from the cookie
    sNewUserName = Decrypt(request.cookies("devUserName"))

    'If the visitor doesn't have a registered username, assign Guest(n) label
    if sNewUserName = "" then sNewUserName = "Guest-" & AdZero(CInt(application("Visitors")))

    'Initial action time
    sLastActionTime = Time

    'User info consists of user name, last action time, and the page viewed
    sUserInfo = sNewUserName & "<|>" & sLastActionTime & "<|>" & sLastPageViewed

    'Add this user to our collection with SessionID being the key
    '(See the top of this file to see how dOnlineUsers object is initiated)
    dOnlineUsers.Add Session.SessionID, sUserInfo

    'Lock the application variable and update the contents
    application.lock
    'The number of active users
    application("ActiveUsers") = application("ActiveUsers") + 1
    'The number of visitors since last application reset
    application("Visitors") = application("Visitors") + 1

    'If the date is different than the previously stored date,
    'it means we passed midnight, so reset our "today" counters
    if application("TodaysDate") <> Date() then
        application("PageViewsToday") = 0
        application("VisitorsToday") = 0
    end if
    application("VisitorsToday") = application("VisitorsToday") + 1
    'Store the date
    application("TodaysDate") = Date()
    'Unlock and go
    application.unlock

End Sub

Sub Session_OnEnd
    'Session_OnEnd is automatically called by the ASP Interpreter
    'when the specified TimeOut period has passed after user's last action

    on error resume next

    'Remove this session from our collection
    dOnlineUsers.Remove Session.SessionID

    'And update the application variables
    application.lock
    application("ActiveUsers") = application("ActiveUsers") - 1
    application.unlock

End Sub
</SCRIPT>
Avatar billede svein Nybegynder
09. maj 2003 - 06:35 #2
Jeg er godt bekendt med de links - men ønsker at få dette script til at fungere. Nogen bud?
Avatar billede hossein Nybegynder
09. maj 2003 - 19:15 #3
Det er et godt ex hvor du kan tilpasse og tilrette til dit eget brug, kode exampel virker oxo: http://www.codeproject.com/asp/user_logtime.asp?target=online
Avatar billede svein Nybegynder
10. maj 2003 - 08:38 #4
Problemet er løst. Jeg har selv løst det! Jeg havde sat en Cookie der ikke virkede! Da jeg fik lavet den om - virket det hele!
Tak for de forslag der er kommet - hosseins link var ny så den giver 75!
Avatar billede svein Nybegynder
10. maj 2003 - 08:40 #5
Beklager - der røg alle points til hossein. Jeg antog at jeg kunne fordele - men mm12010 havde ikke lavet et svar, så!