Avatar billede leumas Nybegynder
08. maj 2003 - 15:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra Mysql via php til flash

Jeg har en database (Mysql) med en tabal med 5 rækker (drop1,- til 5). Jeg vil nu gerne trække data fra tabelen via php til min flash movie.
Der skal ske et 'random' udtræk fra tabelen, som skal danne nogle variabler som jeg skal kunne styre i flash (MX). I flash skal de indsættes i nogle animerede textfelter.

Altså: flash skal trække nogle vaiabler, i tilfældig orden, fra en Mysql database
Avatar billede pyroman Nybegynder
08. maj 2003 - 15:23 #1
Det nemmeste vil nok være at du henter alle variblerne ind i flash, hvor du lægger dem i et array, som du sorterer til en tilfældig rækkefølge...
Kan ikke alt det smarte php-snask, men det er stort set kun et par linier med at database kald...

Flash får variblerne drop1,drop2 osv...

dropArr = new Array();
dropNum = 0;
dropVars = new LoadVars();
dropVars.load("mitScript.php");
dropVars.onLoad = function(success){
  if(success){
    for(num in this){
      _root.dropNum++;
      _root.dropArr[_root.dropNum] = this[num];
    }
    _root.dropArr.sort(function(a,b){ return random(3)-1; });
  }

Her kan du hente de tilfældige værdier ud fra "_root.dropArr[n]"

/Filip
Avatar billede barklund Nybegynder
08. maj 2003 - 16:35 #2
Alt afhængig af, hvor mange variabler der er, så er det tusind gange hurtigere at hente og randomize i php'en, for flash er ikke lige den skarpeste kniv i skuffen, når det drejer sig om store datamængder og sortering af sådanne.

Men derfor kan du sagtens bruge pyroman's script til at hente de fem variabler ind (bare uden linien med sort()) og så skal du i din php hente de 5 tilfældige...
Avatar billede leumas Nybegynder
08. maj 2003 - 19:13 #3
Jeg tror også det smarteste vil være at lave sorteringen i php, da databasen godt kunne gå hen og blive temmelig stor. Er der nogle som har et bud på et php-script til dette?