Avatar billede kjaersgaard Praktikant
08. maj 2003 - 11:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sletning af temp filer osv.

Jeg har tilføjet følgende til autoexec.bat filen, for at få slettet filerne ved op/genstart:

deltree /y C:\\Documents and Settings\\computernavn\\Lokale indstillinger\\Temporary Internet Files\\*.*

deltree /y C:\\Documents and Settings\\computernavn\\Lokale indstillinger\\Oversigt\\*.*

Men ingen af mapperne bliver tømt(slettet) ved genstart.
Har jeg glemt noget, eller er der nogen der har et tip, der kan løse opgaven.
Avatar billede renesvane Nybegynder
08. maj 2003 - 11:46 #1
Under Internet explorer - funktioner - indstillinger, kan du under generelt - indstillinger vælge hvor meget plads du vil bruge til filerne. Den kan du bare skyde helt ned på 1 MB, så har du mindst mulige filer.

Jeg kan godt forstå, du gerne vil have dem fjernet. De belaster filsystemet, når FAT er fyldt med det skrammel. Jeg tror det er et levn fra dengang forbindelserne ikke var så hurtige. I dag er der jo ingen der mærker om man skal hente 5Kb igen....
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
08. maj 2003 - 11:55 #2
Takker da for indlægget. ;o)
Problemt er bare at jeg vil have dem slettet, og det virker kun ca. hveranden gang i internetindstillinger.(ryd oversigt)
Hvis man nu kunne gøre det hver gang pc'en blev startet, slap man jo for at bakse med det.
Avatar billede renesvane Nybegynder
08. maj 2003 - 12:18 #3
rode rode rode....
Under internetindstilliger  -  Avanceret  er der en indstilling hvor man kan slette filer når man lukker IE. Det er ikke altid den gør det, hvis man har flere vinduer åbne, men når computeren er genstartet er de væk. Det var vidst det du gerne ville have.
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
08. maj 2003 - 13:03 #4
Burde jeg måske have fortalt, at det har jeg prøvet....det virker ikke.
Det er derfor jeg er begyndt at skrive i autoexec.bat filen. Der må der være et eller andet der kan gennemtvinge sletningen.
Avatar billede renesvane Nybegynder
08. maj 2003 - 13:08 #5
Problemet er bare at jeg tror ikke du har fuld adgang til de filer under opstart. Hvis jeg starter en cmd, så kan jeg slet ikke se filerne derinde.

Det virker underligt at filerne ikke slettes, når computeren genstartes, det var nemlig ikke noget problem her.
Avatar billede fraefel Nybegynder
08. maj 2003 - 13:13 #6
Hej !

Prøv at sætte flg. værdier i din registeringsdatabase:
User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Internet Settings\Cache]
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Internet Settings\Cache]
Value Name: Persistent
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = empty, 1 = do not empty)

Ovenstående tømmer din cache efter hver IE Session...
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
21. maj 2003 - 09:34 #7
Hej fraefel. ;o)
Efter et par små uheld med registreringsdatabasen, fik jeg det til at virke. ;o)
Så 50 point til dig.
I mellemtiden er jeg stødt på et program(gratis), der hedder Eraser, programmet kan bla. overskrive data sådan at de under ingen omstændigheder kan gendannes. God ide hvis man sælger sin PC. I programmet er der en "scheduler", hvor man bla. kan bede programmet om at slette nogle bestemte filer eller mapper, på et bestemt tidspunkt hver dag. Kan hentes her:
http://www.tucows.com/preview/195484.html
Takker alle for deltagelsen ved mit lille problem.. ;o)
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
21. maj 2003 - 09:59 #8
fraefel:o(
Så først nu at jeg ved en fejl, havde accepteret renesvane's svar.
SORRY