Avatar billede chriscross Nybegynder
08. maj 2003 - 08:38 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

kommunikere med Outlook ?

Hej
Er der nogen der ved noget om hvordan man får et VBprogram til at kommunikere med Outlook exchange ? Det jeg tænker på er at kunne skrive til/læse fra den indbyggede kalender der findes i Outlook (ver. 2000/xp).

Det skal bruges til at minde brugerne på aftaler når de åbner VBprogrammet, og de skal også have mulighed for at kunne oprette aftaler derindefra. Som sagt skal Outlooks (ikke OE) kalender benyttes om muligt. Ellers måske et alternativt kalenderprogram...

Mvh
Chriscross
Avatar billede venne Nybegynder
08. maj 2003 - 09:18 #1
Start med at lave en reference (under Project - References) til "Microsoft Outlook 9.0 Object Library" (eller hvilken version du nu har). Tryk F2, vælg Outlook i den øverste liste og tryk F1. Nu skulle du gerne få en hjælpefil der fortæller alt om programmering mod Outlook.

Det er faktisk forbavsende nemt.

/venne
Avatar billede mortrr Praktikant
08. maj 2003 - 09:19 #2
Et lille eksempel:
Dim objOutlook As Outlook.Application
Dim objCalendar As Outlook.MAPIFolder
Dim objItem As Outlook.AppointmentItem
Dim objToDayItems As Outlook.Items

Set objOutlook = New Outlook.Application
objOutlook.Session.Logon
Set objCalendar = objOutlook.Session.GetDefaultFolder(olFolderCalendar)
Text1.Text = "[Start]>='" & Date & "' AND [Start]<'" & (Date + 2) & "'"
Set objToDayItems = objCalendar.Items.Restrict("[Start]>='" & Date & "' AND [Start]<'" & (Date + 2) & "'")
For Each objItem In objToDayItems
    Text1.Text = Text1.Text & vbCrLf & objItem.Subject & " - " & objItem.Start
Next objItem
Avatar billede chriscross Nybegynder
08. maj 2003 - 09:24 #3
Ok det virker jo let nok - så har jeg et lille tillægsspørgsmål, hvis i kigger på
http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/html/7044.all.html

- ifølge den tråd kan dette slet ikke lade sig gøre på nyere versioner af outlook, eller har jeg misforstået noget ? Løsningen er jo ikke holdbar hvis kunden så ikke må opdatere outlook til en nyere version....

Chriscross
Avatar billede mortrr Praktikant
08. maj 2003 - 09:33 #4
Du burde ikke få problemer når du blot kigger på kalenderdata.
Avatar billede kedde65 Praktikant
21. maj 2003 - 22:58 #5
Jo det er rigtigt at Outlook XP har en uheldig egenskab med at spørge om det kan have sin rigtighed at en bruger(vb) forsøger at tilgå data på Exchange. Dette er der endnu ikke noget kendt fix imod, men du kan sagtens gøre det, brugeren skal bare svare ja på en dialog boks hvergang dit VB prog. forsøger at tilgå Exchange/Outlook.
VH CK
Avatar billede jobless Nybegynder
16. juni 2003 - 20:57 #6
Der er en måde at omgås outlook's security-patch:

http://www.dimastr.com/redemption/

Virker 110%, med de versioner af outlook, som jeg er stødt på.

MVH

JoBless
Avatar billede mr.alpace Nybegynder
03. september 2003 - 23:53 #7